کد خبر : 250293
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
-

اتهامات تازه مادورو از جاسوسی سیا علیه شرکت نفتی ونزوئلا

اتهامات تازه مادورو از جاسوسی سیا علیه شرکت نفتی ونزوئلا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو که در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران بین‌المللی در کاخ ریاست جمهوری “میرافلورز” صحبت می‌کرد، از گفتن اینکه آیا با دولت بایدن ارتباط مستقیمی داشته یا خیر، خودداری کرد. مادورو در عوض بار دیگر تاکید کرد که هر لحظه آماده گفت‌وگو با آمریکاست. روابط آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو که در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران بین‌المللی در کاخ ریاست جمهوری “میرافلورز” صحبت می‌کرد، از گفتن اینکه آیا با دولت بایدن ارتباط مستقیمی داشته یا خیر، خودداری کرد.

مادورو در عوض بار دیگر تاکید کرد که هر لحظه آماده گفت‌وگو با آمریکاست. روابط آمریکا و ونزوئلا دو سال پیش قطع شد، زمانی که دولت ترامپ و ده‌ها دولت دیگر، دشمن برجسته مادورو، خوان گوایدو را مورد حمایت قرار داده بودند و استدلال می‌کردند ریاست جمهوری مادورو غیرقانونی است چرا که انتخاب مجدد وی با تقلب انجام شده است.

دولت ترامپ، مادورو و بخش نفتی ونزوئلا را به شدت تحریم کرد و همچنین کیفرخواست اتهامات مواد مخدر را برای وی صادر کرد که برای بازداشت او جایزه ۱۵ میلیون دلاری تعیین کرده است.

مادورو در حال مبارزه برای احیای اقتصاد نفتی ثروتمند سابق و نابود شده کشورش بعد از دو دهه حاکمیت سوسیالیستی است. وی به دنبال رهایی از تحریم‌هاست و مشکلات ونزوئلا را به گردن آن‌ها می‌اندازد.

اما اتهامات جاسوسی جدید علیه سیتگو، زیرمجموعه مستقر در آمریکای شرکت دولتی نفت ونزوئلا، احتمالاً تلاش‌ها برای جلب همراهی واشنگتن را پیچیده‌تر خواهد کرد، جایی که مقامات وزارت خارجه بایدن همین حالا هم به مادورو لقب دیکتاتوری را داده‌اند که نباید با وی وارد مذاکرات مستقیم شد.

با عمیق شدن بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا، ۶ مدیر سیتگو از مقر شرکت در هیوستون، به کاراکاس بازگردانده شده و به اتهامات مالی زندانی شدند. محاکمه آن‌ها در ماه نوامبر به پایان رسید و قاضی آن‌ها را تماماً متهم شناخت و به زندان محکوم کرد.

طرح ادعای جاسوسی توسط مادورو در پاسخ به سؤالی از آسوشیتدپرس مبنی بر آن مطرح شد که آیا وی می‌تواند آزادی شهروندان آمریکایی از جمله افرادی را که اصطلاحاً سیتگو ۶ نامیده می‌شوند، به عنوان حسن نیت در قبال دولت جدید آمریکا، مدنظر قرار دهد؟

وی گفت با وجود آنکه برای تلاش‌های دیپلماتیک همواره آماده است، خود را درگیر پرونده‌های کیفری که محاکمه آن‌ها در دادگاه ونزوئلا انجام شده، نخواهد کرد.

مادورو گفت: من قاضی یا دادستان نیستم، و نباید درگیر این مسئله شوم؛ اما سپس سیا را به نفوذ در سیتگو متهم و اظهار کرد: آن‌ها (مدیران سیتگو) آغاز به فعالیت به عنوان عاملان آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) کردند… این واقعیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 5 =