کد خبر : 249902
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
-

هیئت‌های روسیه و ترکیه وضعیت ادلب را بررسی کردند

هیئت‌های روسیه و ترکیه وضعیت ادلب را بررسی کردند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه المنار، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، هیئت روس با طرف ترکیه‌ای به بررسی مسائل مربوط به ثبات وضعیت ادلب پرداخت. لاورنتیف در پاسخ به سوالی درباره طرح موضوع ادلب در دیدار با هیئت ترکیه‌ای تاکید کرد: موضوع در حال بررسی است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه المنار، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، هیئت روس با طرف ترکیه‌ای به بررسی مسائل مربوط به ثبات وضعیت ادلب پرداخت.

لاورنتیف در پاسخ به سوالی درباره طرح موضوع ادلب در دیدار با هیئت ترکیه‌ای تاکید کرد: موضوع در حال بررسی است و ما به دنبال تدابیری برای برقراری ثبات بیشتر به منظور مقابله با گروه‌های تندرو در ادلب هستیم.

استان ادلب تنها منطقه در سوریه است که در حال حاضر در آن آتش‌بس به طور منظم نقض می‌شود و از شش ماه پیش گشت‌زنی‌های روسیه و ترکیه متوقف شده است.

پانزدهمین دور نشست در سوچی با محور حل بحران سیاسی سوریه با حضور هیئت‌های ترکیه، ایران، روسیه به‌عنوان کشورهای ضامن و نظام اسد و مخالفان نظامی در حال برگزاری است.

این نشست که در چارچوب روند آستانه برگزار می‌شود، آخرین بار دسامبر ۲۰۱۹ با مشارکت دیدارهای دوجانبه ترتیب داده شده بود.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، نشست‌های دوجانبه هیئت‌های شرکت کننده بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

الکساندر لاورنتیف، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزارت امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و سلجوق اونال مدیرکل امور سوریه در وزارت امور خارجه ترکیه در این نشست شرکت دارند.

همچنین نماینده مخالفان احمد طعمه و نیز ایمن العصیمی معاون وزیر خارجه سوریه به نمایندگی از هیئت نظام سوریه در پانزدهمین نشست سوچی حضور دارند.

گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز ریاست این نشست دو روزه را برعهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =