کد خبر : 250041
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
-

نقش آفرینی دوگانه فرانسه در پروژه «نورد استریم-۲»

نقش آفرینی دوگانه فرانسه در پروژه «نورد استریم-۲»

به گزارش قائم آنلاین، در حالیکه فرانسه با وارد کردن فشار بر آلمان خواهان کنار کشیدن این کشور از پروژه گازی «نورد استریم-۲» است، یک شرکت بزرگ فعال در امور انرژی روسی افشا کرد که فرانسه واردات گاز طبیعی از روسیه را افزایش داده است. به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»  شرکت بزرگ روسی گازپروم

به گزارش قائم آنلاین، در حالیکه فرانسه با وارد کردن فشار بر آلمان خواهان کنار کشیدن این کشور از پروژه گازی «نورد استریم-۲» است، یک شرکت بزرگ فعال در امور انرژی روسی افشا کرد که فرانسه واردات گاز طبیعی از روسیه را افزایش داده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»  شرکت بزرگ روسی گازپروم افشا کرده که فرانسه در سال جاری ۴۳ درصد بیشتر گاز از روسیه خریداری کرده است.در این گزارش آمده است: «گازپروم از ابتدای سال تاکنون تقریبا ۱.۵ برابر صادرات خود به فرانسه را افزایش داده است.»

بر اساس این گزارش، تقاضا برای خرید گاز طبیعی در کشورهای اروپایی در زمستان سرد و یخبندان همچنان در حال رشد است و ذخیره انبارهای گاز اروپا همچنان در حال کاهش است.«کلمنت بون» معاون وزارت  خارجه فرانسه در امور اروپا  یکم فوریه به «رادیو بین‌المللی فرانسه» گفت که پاریس می‌خواهد برلین ساخت این خط لوله را متوقف کند.

اظهارات وی کمتر از دو هفته پس از تصویب قطعنامه‌ای در این زمینه توسط پارلمان اتحادیه اروپا صورت گرفت. با این حال و با وجود اعتراض اتحادیه اروپا به پروژه نورد استریم-۲، صادرات گاز در حال افزایش است.گازپروم خاطرنشان کرد که خریدهای ایتالیا در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۱۲.۷ درصد رشد داشته، همچنین لهستان که با این پروژه مخالف است، ۶۳.۷ درصد واردات گاز خود را افزایش داده است.چی گف

این پروژه توسط آلمان و روسیه برای افزایش امنیت انرژی برلین و وابستگی کمتر به کشورهای ثالث طراحی شده است که این امر قیمت را نیز کاهش می‌دهد.با این حال، خط لوله از نظر واشنگتن تهدیدی برای توانایی شرکت‌های آمریکایی در صادرات گاز به بازار اروپا است.

«آلکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه گفت که تلاش برای متوقف کردن این پروژه عظیم بی‌فایده است و این خط لوله به زودی به پایان می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 18 =