کد خبر : 250131
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
-

اسد: اعضای پارلمان قوانین سختی برای مبارزه با فساد وضع کنند

اسد: اعضای پارلمان قوانین سختی برای مبارزه با فساد وضع کنند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جریان این دیدار بر اهمیت این شورا از این جهت که اداره محلی با تمام ارکانش رابط مستقیم بین شهروند و دولت است، تاکید کرد. اسد اشاره کرد که مساله تمرکززدایی که در جلسه شورا مطرح خواهد شد یک

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جریان این دیدار بر اهمیت این شورا از این جهت که اداره محلی با تمام ارکانش رابط مستقیم بین شهروند و دولت است، تاکید کرد.

اسد اشاره کرد که مساله تمرکززدایی که در جلسه شورا مطرح خواهد شد یک موضوع مهم و ضروری است، تمرکززدایی قبل از اینکه با قانون شروع شود، باید با مشارکت واقعی آغاز شود و برای انجام این مسؤولیت، استانداران و مسؤولان باید مستقیما با مردم برخورد کنند و صادقانه و شفاف با آنان تماس داشته باشند و حقایق را همانطور که هست به گوش آنها برسانند به شکلی که مردم بتوانند برای مشکلات راه حل‌هایی پیشنهاد بدهند البته متناسب با امکانات موجود.

رئیس جمهوری سوریه توضیح داد: تمرکززدایی بدین معنی است که هر مسؤول به وظایف خود عمل کند یعنی ما بایستی بین نقش استاندار و نقش شهردار فرقی بگذاریم و باید ماموریت‌های آنها را مشخص کنیم تا جلوی هرگونه تداخل احتمالی بین مسؤولیت‌ها را بگیریم.

بشار اسد در خصوص مبارزه با فساد بیان کرد، اعضای پارلمان موظف هستند قوانین اداره محلی را بررسی کرده و قوانین سختی بگذارند تا فساد را کاهش دهند و به تخلفات رسیدگی کنند به ویژه تخلفاتی که به ساختار عمرانی لطمه می‌زند.

اسد با اشاره به شرایط کنونی سوریه و محاصره و جنگ علیه این کشور گفت که وظایف اداره محلی، استاندارها و فعالیت‌های مردمی نه تنها پیدا کردن راه حل‌ها برای مشکلات است بلکه باید به فکر پروژه‌هایی برای سرمایه گذاری در روستاها بیفتند که متناسب با منابع و امکانات این مناطق و به منفعت مردم آنها باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هشت =