کد خبر : 249883
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
-

احتمال نشت مواد شوینده در رودخانه بابلرود

احتمال نشت مواد شوینده در رودخانه بابلرود

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی عرب در گفت‌وگو ، درخصوص علت کف‌آلودگی رودخانه بابلرود در شهرستان بابلسر اظهارکرد: در پی اطلاع از اینکه بخشی از سطح آب رودخانه بابلرود دچار کف‌آلودگی شده، بلافاصله تیمی از کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان برای مشاهده این اتفاق به مکان مورد نظر عزیمت کردند. وی خاطرنشان کرد: تیم کارشناسی

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی عرب در گفت‌وگو ، درخصوص علت کف‌آلودگی رودخانه بابلرود در شهرستان بابلسر اظهارکرد: در پی اطلاع از اینکه بخشی از سطح آب رودخانه بابلرود دچار کف‌آلودگی شده، بلافاصله تیمی از کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان برای مشاهده این اتفاق به مکان مورد نظر عزیمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تیم کارشناسی برای پیدا کردن منشا آلودگی به سمت بالادست رودخانه حرکت کردند که بررسی‌ها نشان داد از آبشار آرمیچ‌کلا به بالا هیچگونه علائمی از کف‌آلودگی وجود نداشته و تنها در محل سقوط آب از آبشار به واسطه هوادهی، قسمت پایین آن منطقه دچار کف‌آلودگی می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست بابلسر تصریح کرد: باتوجه به شیوه قرارگرفتن کف روی سطح آب در رودخانه بابلرود و با وجود بو و قیافه کف، احتمال انتشار مواد شوینده در رودخانه بسیار است.

عرب با اشاره به اینکه مراحل نمونه‌برداری از آب انجام گرفته است گفت: نمونه‌ها برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه اداره کل محیط زیست مازندران ارسال شده تا ماهیت این آلودگی به‌صورت کامل مشخص شود.

وی یادآورشد: خوشبختانه هیچ تلفاتی از ماهی و موارد دیگر در رودخانه مشاهده نشده و همچنین در قسمت‌های پایین‌تر مانند رودخانه سطح شهر بابلسر این کف‌آلودگی دیگر وجود ندارد.

رئیس اداره آب محیط زیست بابلسر تاکید کرد: یکی از پیش‌بینی‌ها این است که نشت پساب قالیشویی‌ها موجب بروز کف‌آلودگی در رودخانه بابلسر را فراهم آورده که بررسی‌ها نشان داد که در آن منطقه قالیشویی وجود ندارد.

عرب خاطرنشان کرد: نتایج این آلودگی پس از بررسی‌های کارشناسی دقیق‌تر و آنالیز بیشتر اداره کل محیط زیست اعلام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 15 =