کد خبر : 249551
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
-

طراحی نسل‌های جدید ماهواره در گروی سرمایه‌گذاری

طراحی نسل‌های جدید ماهواره در گروی سرمایه‌گذاری

به گزارش قائم آنلاین، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو ، با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره در کشور بومی شده است، گفت: گروه های پژوهشی می توانند از خروجی مرکز تحقیقات طراحی و ساخت ماهواره استفاده کنند زیرا در حال حاضر  قالب قطعات تولید ماهواره در این دانشگاه توسط

به گزارش قائم آنلاین، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو ، با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره در کشور بومی شده است، گفت: گروه های پژوهشی می توانند از خروجی مرکز تحقیقات طراحی و ساخت ماهواره استفاده کنند زیرا در حال حاضر  قالب قطعات تولید ماهواره در این دانشگاه توسط نخبگان و دانشمندان طراحی شده است البته برخی دیگر از بخش های ماهواره توسط شرکت های همکار تولید می شود.

وی افزود: عملکرد تولیدات در حوزه ماهواره این دانشگاه تا کنون مثبت بوده است به طوری که در مدت زمان چند ماه حضور ماهواره امید در مدارفضایی، داده های اطلاعاتی را به خوبی مخابره و ثبت کرد.

ذاکری با اشاره به راه اندازی بیش از یک دهه از مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت ایران، تصریح کرد: علت عدم موفقیت ماهواره های تدبیر و ظفر مربوط به نقص فنی در پرتابگر بود.

وی گفت: در حوزه طراحی و ساخت ماهواره نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم تا با سرعت بیشتری بتوانیم نسل های جدید ماهواره ای را طراحی و تولید کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =