کد خبر : 249499
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
-

از غربالگری ۹۰ درصدی محله‌ها تا توزیع کمک‌های مومنانه در طرح شهید سلیمانی

از غربالگری ۹۰ درصدی محله‌ها تا توزیع کمک‌های مومنانه در طرح شهید سلیمانی

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

وزیر بهداشت درباره این طرح می‌گوید: «برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود ۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار  طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور، حداقل به ۵ هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند».

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

وزیر بهداشت: همراهان حاج‌قاسم با مدافعان سلامت در طرح شهید سلیمانی حماسه آفریدند

سعید نمکی اظهار کرد: با اشاره به اینکه طرحی که با نام مقدس او مزین شد چه افتخاری برای نظام آفرید، تصریح کرد: وقتی کرونا آمد در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم، دشمن همه راه‌ها را برای ما بسته بود. با غیرت و همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین ۵۵ روز پیک را به گونه‌ای مهار کردیم که مرگ‌ها به زیر ۴۰ رسید و به صادرکننده ماسک و… بدل شدیم.

 وی بیان کرد: حماسه‌ای خلق شد و عظمت ملت ایران نمایان‌تر شد. کسانی که بیشتر از ما همه چیز داشتند تا اینکه برای ما برآورد کردند که در ماه نوامبر و دسامبر ایران مرگ بالای ۱۲۰۰ نفر را تجربه خواهد کرد، دوباره دور هم جمع شدیم تجربه‌ای که با دوستانمان در بسیج داشتیم را دوباره احیا کردیم.

نمکی یادآور شد: وقتی طرح، طراحی شد زیباترین اسم، شهید قاسم سلیمانی برای این طرح بود که بر آن گذاشتیم که عزیز و محبوب ائمه و خدا و خانواده شهدا بود و متوسل شدیم به آبروی حاج‌قاسم، اتفاق بزرگی رقم خورد که در دنیا مثال‌زدنی شد. همه پیش‌بینی‌ها در همه جا محقق شد و بیشتر هم شد.

نمکی: وقتی طرح، طراحی شد زیباترین اسم، شهید قاسم سلیمانی برای این طرح بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما از مرگ یا بیماری کسی خوشحال نیستیم اما مرگ‌های آمریکا از سه هزار تا رد شد، آلمان و … از یک‌هزار مورد در روز عبور کرد، افزود:  ولی در کشور ما به نسبت قبل از شروع طرح به حداکثر یک سوم رسید و میزان بستری‌ها به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و کسانی که قبول ندارند را دعوت می‌کنیم به بیمارستان‌ها بروند و تخت‌های خالی را ببینند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: همراهی همراهان حاج‌قاسم با مدافعان سلامت عظمتی بزرگ در کشور خلق کرد و  طی ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم. با شیوه حاج‌قاسم که خانه به خانه به‌دنبال ویروس داعش می‌گشت، ما به دنبال کرونا گشتیم و توانستیم این موفقیت را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم، همدلی بین بسیج و نیروهای مسلح، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد و بدنه دولت و تمام کسانی که در نظام سلامت اعم از بهورز، خانه بهداشت تا متخصصان برجسته همه توانستند این حماسه عظیم ملی را خلق کنند و امیدواریم روز و روزگار خوش‌تر برای جمهوری اسلامی در پیش رو داشته باشیم.

یاران سلیمانی در استان اردبیل برای مردم وارد میدان شده‌اند

نزدیک به ۱۱ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت صحنه‌هایی خلق شده که نشان‌گر نوع‌دوستی و همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی بوده، آری این روزها انسان را یاد دوران هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد که در کنار رزمندگان، گروه‌های مردمی پای کار آمدند تا پشتیبانی باشند بر جبهه‌های دفاع از میهن اسلامی.

طرح شهید سلیمانی بهانه ای شد تا باری دیگر بسیجان و مردم همدل شده و برای روزهای خوب تلاش کنند، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سه فاز «مراقبتی»، «حمایتی» و «نظارتی» در سطح کشور اجرا می‌شود و این طرح ملی براساس تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و درمان شکل گرفت؛ تمرکز اصلی آن بر برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام مشترک مناسب و به موقع در پیشگیری از کروناست، سه گام اساسی مراقبت، حمایت و نظارت را در بر دارد و هم‌اکنون نزدیک به دو ماه است که با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس در حال انجام است.

در این طرح با توجه به اینکه پایش خانه به خانه در اولویت است، می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری، ردیابی، غربالگری، تشخیص و مداخلات زودتر درمانی داشته باشد که موجب کاهش ابتلا و مرگ و میر می‌شود.

طرح شهید سلیمانی نیز در سطح استان اردبیل با حضور گروه‌های جهادی بسیج شروع شده و در حال حاضر بالای ۷۰ هزار نفر روز در آن فعالیت دارند.

غربالگری بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان اردبیل

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از غربالگری بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و مراقبت از افراد پرخطر در جامعه خبر داد و اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از ۳۰ آبان ماه با حضور بسیجیان همیشه در صحنه در استان اردبیل آغاز و افراد در پایش خانه به خانه مورد غربالگری قرار گرفتند.

رامین سلطانی با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان‌های اول در عملیاتی کردن این طرح است، اظهار کرد: ۹۰ درصد جمعیت غربالگری شده شامل یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۸ نفر در قالب ۳۳۰ هزار و ۶۷۷ خانوار هستند که در این مدت تست کرونا از آنها گرفته شده و در صورت نیاز اقدامات اولیه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این طرح چون پایش خانه به خانه صورت می‌گیرد، می‌تواند در جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا موثر باشد چرا که در کنار انجام تست کرونا، بروشورهای بهداشتی و توضیحات اولیه در خصوص خطرات این ویروس، نحوه انتقال، پیشگیری‌های لازم و علایم به افراد گفته می‌شود و مردم آگاهی بهتر و بیشتری نسبت به ویروس پیدا می‌کنند.

فعالیت ۷۰ هزار نفر روز از بسیجیان در طرح شهید سلیمانی 

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه حضور جوانان و بسیجیان متعهد در این طرح ستونی بوده، اظهار کرد: تعداد بسیجیان مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی بالای ۷۰ هزار نفر روز هستند در تیم‌ها پزشک، پرستار و کمک بهیار و… حضور دارند.

سلطانی با بیان اینکه در این طرح، تعداد خانوار و جمعیت یک منطقه یا روستا مورد نظر نیست و اکیپ‌های درمانی به تمام مناطق حتی بخش‌هایی که در آنها پایگاه بسیج وجود ندارد اعزام می‌شوند، بیان کرد: دربرخی شهرستان‌ها غربالگری ۱۰۰ درصد جمعیت به پایان رسیده و طرح وارد مرحله دوم شده است.

۴۰۵ محله چهارمحال و بختیاری تحت پوشش طرح «شهید سلیمانی»

سیدراشد جزایری گفت: طرح مقابله با ویروس کرونا به صورت محله‌محور تحت عنوان طرح «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در چهارمحال و بختیاری عملیاتی شده است و نیروهای فعال در این طرح، ۴۰۵ محله استان را به طور صد درصدی پوشش داده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری جدید بنا شده تیم‌های رصد این طرح به ازای هر مورد مثبت مبتلا در هر محله تعداد ۶ تا ۱۰ نفر از کسانی که با فرد مبتلا مراوده نزدیک داشته‌اند را شناسایی کنند تا با معرفی به آزمایشگاه‌ها از آن‌ها تست کرونا گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان آزمایشگاه‌های سیار  مخصوص افراد کهنسال یا دچار معلولیت و بیماری که توان رفتن به آزمایشگاه‌های تست کرونا را ندارند راه‌اندازی شده که در صورت شناسایی و معرفی تیم‌های رصد فعال در طرح «حاج‌قاسم سلیمانی» از آن‌ها تست سریع گرفته می‌شود.

مشارکت گسترده مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام رضا غلامی اظهار کرد: مردم با اعطای نذورات خود به مساجد، بیشترین مشارکت را طی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی برگزار شد، به خود اختصاص دادند.

وی هدف از برگزاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را کمک به مردم در راستای پیشگیری، مقابله و کاهش آلام ناشی از بیماری کرونا قلمداد کرد و افزود: برای اجرای این عملیات کشور به مناطق مختلفی تقسیم شد و ۵ هزار مسجد در سراسر کشور در اجرای این طرح همکاری داشتند.

 ۳ هزار و ۵۰۰ مسجد در روستاهای پر جمعیت طی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشتند

مسؤول عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در شمالغرب کشور عنوان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ مسجد در روستاهای پر جمعیت و یک هزار مسجد برتر نیز در سطح شهرهای کشور و ۵۰۰ مسجد در مناطق خاص از جمله حاشیه شهر یا مناطق مسکن مهر، طی عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشتند.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر کمک‌های خیرین، ۲۰ میلیارد تومان در قالب بسته معیشتی و بهداشتی از طریق ۵ هزار مسجد به نیازمندان اعطا کرد.

فیلم| هفدمین مرحله از توزیع احسان با محوریت سردار شهید سلیمانی در ساری

هفدمین مرحله از توزیع احسان با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ساری توسط خیریه امام علی (ع) در حال انجام است.

غربالگری ۱۰۴ هزار گچسارانی در طرح محله محور شهید سلیمانی

عباس باشتی اظهار کرد: اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی با چهل تیم مراقبتی در سطح شهرستان دایر است.

 وی ادامه داد: ۱۷پایگاه  سلامت در سطح شهرستان  دایر است که از این تعداد ۱۳پایگاه در سطح شهر دوگنبدان و چهار پایگاه  سلامت در روستاهای گچساران  در زمینه اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی فعالیت دارند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد:۱۰۴ هزار نفر در قالب ۳۱هزار خانوار جمعیت  تحت پوشش طرح محله محور شهید سلیمانی هستند.

وی ادامه داد: ۶۲۸تیم نظارتی، حمایتی و عملیاتی برای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی  تشکیل شده است.

عباسی با اشاره به اینکه تیم‌های ۲ نفره در قالب رصد و پایش خانوارها تشکیل شده است، گفت:   تاکنون ۸۰۰رپیدنت تست  کرونا در بین پایگاه ها توزیع شده است که  ۵۰۰تست رپیدنت  انجام گرفته به جهت شناسایی افراد بیمار استفاده شده است.

وی در ادامه از شیوع موج دوم کرونا در آبان ماه اشاره  و خاطرنشان کرد: در آبان ماه امسال شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش داشته است که با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در آذرماه شاهد کاهش تعداد مراجعه کنندگان  به بیمارستان هستیم لیکن در اویل این هفته شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =