کد خبر : 249198
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

چرا نشان سلامت به محصولات تولیدی هنرستان‌ها تعلق نمی‌گیرد؟

چرا نشان سلامت به محصولات تولیدی هنرستان‌ها تعلق نمی‌گیرد؟

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: ممکن است سیاست توسعه آموزش‌ها در هنرستان‌ها لزوماً با سیاست‌های توسعه‌ای وزارت کشاورزی هم‌راستا نباشد و این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که آموزش‌ و پرورش به آموزش فکر می‌کند و بر همین راستا سعی بر ارائه آموزش‌های

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: ممکن است سیاست توسعه آموزش‌ها در هنرستان‌ها لزوماً با سیاست‌های توسعه‌ای وزارت کشاورزی هم‌راستا نباشد و این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که آموزش‌ و پرورش به آموزش فکر می‌کند و بر همین راستا سعی بر ارائه آموزش‌های ضروری و مورد نیاز برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از بین هنرجویان هنرستانی دارد.

معاون آموزش متوسطه افزود: کارگروه مشترک وزارت آموزش‌ و پرورش و وزارت جهاد سازندگی از سال‌ها پیش تشکیل‌ شده و هنوز هم در حال کار است. بررسی‌های انجام‌شده در این کارگروه مشترک در نهایت منجر به انعقاد تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه شده است. کارگروه مشترک بر محورهای به‌روزآوری و تدوین استانداردها قرار دارد و هدف آن تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه کشاورزی برای آینده کشور است.

وی ادامه داد: آموزش های کشاورزی با تولید پیوند خورده و هنرجویان هنرستانی، آموزش‌های لازم را با تولید فرامی‌گیرند. ازآنجایی‌که دو اصل آموزش و تولید در هنرستان‌ها به‌طور همزمان انجام می‌شود، نیاز به حمایت وزارت جهاد کشاورزی داریم تا به‌واسطه این حمایت بتوانیم مواد اولیه هنرستان‌ها را باقیمت دولتی تهیه و در اختیار هنرآموزان و هنرجویان قرار دهیم.

کمرئی با اشاره به لزوم توسعه آموزش‌های هنرستانی گفت: فروش تولیدات هنرستانی در کشور برای دانش آموزان ایجاد انگیزه می‌کند. این در حالی است که نشان سلامت به محصولات تولیدی هنرستان‌ها تعلق نخواهد گرفت و در نهایت رقابت محصولات تولیدی در بازار را با محصولات مشابه بسیار سخت می‌کند؛ توجه و حمایت جهاد سازندگی به این مقوله می‌تواند هم به اقتصاد هنرستان‌ها و هم به توسعه آموزش‌های هنرستانی کمک کند و در نهایت مشوقی برای هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌ها شود.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: توسعه صلاحیت‌ها و شایستگی‌های هنرآموزان بسیار مهم است و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به بروزرسانی اطلاعات می‌تواند در مسیر تربیت هنرآموزان توانمند به ما کمک کند.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش در بستر فضای مجازی، افزود: با توجه به شرایط کرونا، یکی از نیازهای امروز تولید محتوا برای استانداردهای مهارتی قابل‌ارائه در فضای مجازی است که اکنون ۹۵ استاندارد مهارت آموزشی را طراحی کردیم که در کنار دیگر رشته‌هایی که از قبل وجود داشته است و دانش آموزان می‌توانند این ۹۵ مهارت را از طریق پلتفرم‌ها فرابگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =