کد خبر : 249201
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

سال آموزشی در هنرستان‌های کشاورزی منعطف می‌شود

سال آموزشی در هنرستان‌های کشاورزی منعطف می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای ۵ رشته تحت عناوین امور زراعی، باغی، دامی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی داریم و ۴۲ رشته در شاخه کاردانش داریم که درمجموع ۳۲ هزار و ۳۵۸ نفر در دوشاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در

به گزارش قائم آنلاین، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای ۵ رشته تحت عناوین امور زراعی، باغی، دامی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی داریم و ۴۲ رشته در شاخه کاردانش داریم که درمجموع ۳۲ هزار و ۳۵۸ نفر در دوشاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در هنرستان‌های کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

ملکی ادامه داد: در زمینه کشاورزی مبتنی بر الگوی کشت منطقه‌ای و نیازهای بومی موجود، مهارت‌های کشاورزی در هنرستان‌ها را طراحی و ارائه کرده‌ایم و در حال پیگیری برای تصویب هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بر این اساس در گروه رشته امور زراعی، رشته جدیدی با عنوان تولیدات گیاهی در محیط کنترل‌شده را تأسیس کردیم. همچنین در گروه علوم دامی، پرورش آبزیان و در گروه ماشین‌های کشاورزی، رشته مکانیزاسیون ماشین‌های کشاورزی را اضافه کردیم.

وی گفت: مهم‌ترین رویکردی که در آموزش دنبال می‌کنیم انطباق سال تحصیلی با فرایند تولید در رشته‌های کشاورزی است. سال تحصیلی هنرجویان رشته کشاورزی باید طوری باشد که بتوانند در طول سال به کاشت و برداشت محصول به‌طور کامل برسند. بر این اساس ماده‌واحده‌ای به شورای عالی آموزش‌وپرورش ارائه‌شده که در حال تصویب است تا بر اساس آن سال آموزشی در هنرستان‌های کشاورزی انعطاف‌پذیر شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی در راستای اشتغال، مشارکت در تجهیز مدارس، تسریع و تسهیل روند برگزاری کارگاه‌های مربوط به کشاورزی و دامداری، مشارکت در برنامه‌ریزی آموزش کشاورزی به‌عنوان آمایش سرزمین و مشارکت در تولید بسته‌های تخصصی برای آموزش ازجمله انتظارات همکاران حوزه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از وزارت جهاد کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =