کد خبر : 249244
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
-

دست ناجیان غریق در پوست گردو!

دست ناجیان غریق در پوست گردو!

به گزارش قائم آنلاین، با وجود گذشت ماه‌ها از فصل تابستان، اما همچنان ناجیان غریق چشم انتظار واریز حقوق معوقه خود هستند. بر اساس این گزارش، نزدیک به ۹۰۰ ناجی غریق استان طی مدت ۴ ماه به طور متناوب در سواحل استان بکار گیری شدند و طی این مدت، حقوق دو ماه آنان پرداخت شد

به گزارش قائم آنلاین، با وجود گذشت ماه‌ها از فصل تابستان، اما همچنان ناجیان غریق چشم انتظار واریز حقوق معوقه خود هستند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۹۰۰ ناجی غریق استان طی مدت ۴ ماه به طور متناوب در سواحل استان بکار گیری شدند و طی این مدت، حقوق دو ماه آنان پرداخت شد و حقوق دو ماه دیگر معوقه باقی ماند.

سرانجام پس از چند ماه انتظار، در آبان ماه امسال نزدیک به ۱٫۵ میلیارد از طلب ناجیان به حساب آن‌ها واریز شد و همچنان و با گذشت دو هفته از زمستان هنوز مطالبه ناجیان تسویه نشده است و مبلغ حدود یک‌میلیاردی بابت حقوق یک ماه از مسئولان طلب‌کارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین اقدامات در خصوص پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مازندران، اظهار کرد: از چهار ماه فعالیت ناجیان غریق استان، تاکنون حقوق ۳ ماه به آن‌ها پرداخت شد و یک ماه دیگر به آن‌ها بدهکاریم و در تلاش برای پرداخت مابقی مطالبات‌شان هستیم.

علی رجبی وندچالی با بیان اینکه گلایه ناجیان غریق بابت تاخیر در پرداخت دستمزدشان، به حق است؛ افزود: تاخیر در پرداخت حقوق معوقه ناجیان به این دلیل است که کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در ۵ استان کشور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حقوق ناجیان غریق در استان‌های شمالی، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعه متعدد به تهران و پیگیری‌های مستمر، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

رجبی وندچالی ادامه داد: ما در سواحل استان مازندران نزدیک به ۹۵۰ ناجی غریق استفاده می‌کنیم و حقوق و پشتیبانی از این تعداد افراد مشغول به فعالیت، اعتبار و پول لازم دارد و چون اعتباراتی برای این موضوع در سطح ملی دیده نشده، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست رخ می‌دهد.

وی اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌ها بنا شده است تا پایان این هفته، اعتبار جدید برای پرداخت حقوق معوقه ناجیان که تامین اعتبار داده شده و تنها باید تخصیص داده شود و به استان بیاید، انجام شود و در آینده‌ای نزدیک، مابقی طلب ناجیان، تسویه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چه تمهیداتی برای سال آینده اندیشیده‌اید تا این مشکل تامین اعتبار را حل کنید؛ تصریح کرد: برای سال بعد، برنامه‌ای را در دست اجرا داریم که در این طرح، درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح دریا در استان داده‌ایم.

رجبی وندچالی متذکر شد: طی سال جاری، به طور میانگین در دو ماه ۴۵۰ نفر و در دو ماه دیگر ۷۵۰ نفر از ناجیان غریق را به کارگیری کردیم و تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان حقوق به ناجیان غریق مازندران پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + سه =