کد خبر : 249224
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
-

آیت‌الله مصباح، گوهری ناب برای انقلاب

آیت‌الله مصباح، گوهری ناب برای انقلاب

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سیدرحیم توکل ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، در گفت‌وگو ، اظهار کرد: علامه آیت‌الله مصباح، حقیقتاً برای انقلاب اسلامی و برای مردم ایران و جهان، یک گوهری بودند. وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان تعبیری داشتند که

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله سیدرحیم توکل ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، در گفت‌وگو ، اظهار کرد: علامه آیت‌الله مصباح، حقیقتاً برای انقلاب اسلامی و برای مردم ایران و جهان، یک گوهری بودند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان تعبیری داشتند که فرمودند: «اگر علامه طباطبایی نیستند، اگر علامه مطهری نیستند؛ آیت‌الله مصباح در جای هر دوی این شخصیت، کار کرده است».

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان از نظر علمی واقعا گوهری بودند و از سویی دیگر فیلسوف متبهری بودند.

آیت‌الله توکل، با اشاره به سوابق مبارزاتی ایشان گفت: در اوایل انقلاب که منافقین و کمونیست‌ها خیلی بروبیا داشتند و می‌خواستند در انقلاب خود را شرکت دهند، مناظره انجام می‌شد و آن‌ها برای بحث‌هایشان شبهات متعددی را مطرح می‌کردند که آیت‌الله مصباح با شرکت در این مناظره‌ها، به خوبی با سلطه علمی که داشت، آن‌ها را محکوم می‌کرد.

وی تاکید کرد: ایشان شخصیتی بود که انصافاً در حوزه باید هزاران طلبه بیایند و بروند تا یک علامه مصباحی درست شود و واقعا یک شخصیت برجسته علمی بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در طول انقلاب و در تمام برهه‌ها، آنجا که انقلاب به شخصیت علمی سنگینی نیازمند بود، آیت‌الله مصباح یزدی در وسط میدان بود.

آیت‌الله توکل، با بیان اینکه ایشان از خود خیلی برکات و یادگار به جا گذاشتند؛ اعلام کرد: معضلاتی که دشمنان پس از انقلاب بیان می‌کردند، شبهاتی که آنها در ابعاد گوناگون برای انقلاب ایجاد می‌کردند، این بزرگوار پاسخ می‌داد و شاگردان زیادی را ایشان پرورش دادند که هر کدام‌شان برای خود، وزنه علمی هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب در خصوص انقلاب طرح اشکالات و شبهاتی می‌کردند، در مورد ولایت طرح اشکالاتی می‌کردند، در خصوص اینکه چرا فقیه باید ولایت داشته باشد، ولایت چرا باید مطلقه باشد، در ابعاد گوناگون ایجاد شبهاتی می‌کردند که آقای مصباح، تک‌تک این سوالات را بررسی می‌کردند، جواب‌های قانع‌کننده‌ای می‌دادند که پاسخ‌ها کوتاه اما کوبنده و قانع‌کننده بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، متذکر شد: آیت‌الله مصباح، عمری مجاهدت کردند، عمری زحمت کشیدند و حقیقتاً درگذشت ایشان، برای حوزه‌ها،  ضایعه‌ای تلخ و اسفباری بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =