کد خبر : 249001
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
-

موج خدمت سلیمانی‌ها در کارزار کرونا

موج خدمت سلیمانی‌ها در کارزار کرونا

به گزارش قائم آنلاین، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان

به گزارش قائم آنلاین، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

 این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود

حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران از بخش‌های اصلی طرح برای قطع زنجیره بیماری کروناست، در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه “هر خانه یک پایگاه سلامت” و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

 در استانهای مختلف، هر روز خبرهایی از روند اجرای این طرح حتی در دورترین نقاط کشور مخابره می‌کنند که نشان از روند مطلوب طرح و استقبال کم نظیر از اجرای آن است. در این گزارش گوشه‌ای از فعالیت‌ روز هفدهم آذرماهِ نیروهای مجری طرح شهید سلیمانی در استانهای مختلف آمده است:

برکات طرح شهید سلیمانی برای بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

آیین اهدای ۱۶ هزار بسته ارزاق به محرومین با محوریت آسیب‌دیدگان از کرونا به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مرحله چهارم از رزمایش همدلی و احسان برگزار شد، همچنین به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و در ذیل پویش ملی احسان ۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق کم برخودار استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

فرمانده سپاه فتح به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و با بیان اینکه با این طرح یک انقلاب بزرگ در سطح کشور صورت گرفت، گفت: وزیر بهداشت مراتب قدردانی خود را از بسیجیان به خاطر اجرای شایسته این طرح اعلام کرد.

سردار حمید خرمدل به اقدامات سه‌گانه‌ای که در این طرح انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: مراقبت، بیماریابی و کمک‌های مومنانه در این طرح انجام می‌شود که تاکنون در این حوزه اقدامات شایسته‌ای در استان انجام شده است برای نمونه آماری داریم که گاهی از ۳۰۰ تست، ۵۰ نفر مثبت بوده‌اند یا به فرض مثال در روستایی ۱۸ نفر آلوده به ویروس بوده و  خانواده ای هر ۵ عضو آن مبتلا بوده و خود از این موضوع با خبر نبوده‌‌اند.

وی گفت: اتفاق خوبی افتاده و شناسایی خوبی انجام شده و در درمان و کمک‌های مومنانه به واسطه این طرح کارهای خوبی

در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد،  ۱۸ نفر آلوده به ویروس کرونا بودند به نحویی که خانواده ای هر ۵ عضو آن مبتلا شده بودند که خود از این موضوع خبر نداشتند، در طرح شهید سلیمانی این خانواده شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند

انجام شده و خوشبختانه با این طرح  نیازمندان دیگری شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

این فرمانده به اقدامات خوب نهادها و دستگاه‌ها و بسیج و سپاه در زمینه کمک‌های مومنانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: شاید یک ماه پیش بود که ماموریت طراحی و پیش‌بینی شده ما تمام شده و اکنون مازاد بر آن چشم‌ا‌نداز در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

سردار خرمدل به سایر فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: ۷۵۹ جهیزیه هفته بسیج را تمام کردیم و به همین تعداد را تا پایان سال با همراهی کمیته امداد خواهیم داشت و در ادامه کمک‌های مومنانه خوبی وارد استان می‌شود.

پایش بهداشتی ۱۲۰۰ مکان عمومی سوادکوه در طرح شهید سلیمانی
رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه از پایش بهداشتی ۱۲۰۰ مکان عمومی سوادکوه خبر داد و گفت: در اجرای طرح سردار سلیمانی برای مقابله با کرونا، به شیوه محله‌محور و پایش خانواده‌ها، تیم‌های مراقبتی جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه اقدام به پایش بهداشتی هزار و ۲۰۰ مکان عمومی سوادکوه کردند.

وحید متانی از فعالیت جوانان، داوطلبان و همکاران جمعیت هلال احمر سوادکوه در طرح ناظران سلامت خبر داد و افزود: تیم‌های مراقبتی جمعیت هلال احمر شامل جوانان، داوطلبان و همکاران با همکاری شبکه بهداشت و درمان طرح پایش از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاه‌های سطح شهرستان را  انجام دادند و با شناسایی افراد ناقل و بیمار آنان را مراکز درمانی ارجاع دادند و به صورت مستمر پایش و رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح رصد و پایش از ۲۶ آذرماه آغاز شد و تا ۱۰ دی‌ماه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ۵ تیم ۲ نفره شامل ۶ نفر از اعضای داوطلبان و ۴ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه پس از گذراندن دوره آموزشی توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان اقدام کردند.

متانی، گفت: ارزیابان نسبت به بررسی شرایط بهداشتی و رعایت استانداردهای خود‌مراقبتی اقدام لازم را انجام می‌دهند و شهروندان را به رعایت اصول بهداشتی، فردی و اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا ترغیب می‌کنند.

توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی سپاه ویژه سالگرد شهید سلیمانی در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۲۴ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته تقریبا ۳۵۰ هزار تومان و جمع کل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مناسبت سالگرد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه قرارگاه خدمات اجتماعی از یک سال قبل در حوزه ویروس منحوس کرونا در استان راه‌اندازی شده است، گفت: کمک‌های امروز در قالب قرارگاه اجتماعی برای افرادی که از قبل شناسایی شده‌اند، است.

 در کرمان کمک‌های مومنانه این مرحله ویژه سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع می‌شود

وی  بیان داشت: کمک‌های مومنانه این مرحله ویژه سالگرد سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی و در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ۲۴ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته  تقریبا ۳۵۰ هزار تومان و جمع کل  ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که شامل برنج، ماکارونی، روغن مایع، رب گوجه فرنگی و حبوبات است.

وی عنوان کرد: رده‌هایی که در این ۲۴ هزار بسته معیشتی با سپاه همکاری دارند؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات، سپاه پاسداران، سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

معروفی با اشاره به اینکه این پایان کار قرارگاه خدمات اجتماعی ما نیست، تاکید کرد: تا زمانی که ما درگیر  ویروس منحوس کرونا باشیم، ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه تا  پایان سال در مراحلی از جمله دهه فجر و روز پاسدار برگزار می‌شود.

توزیع ۶۰۰ هزار ماسک در قزوین

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در نهمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه تعداد ۶۰۰ هزار ماسک بین جامعه هدف، توسط گروه های حمایتی توزیع می شود.

مهدی صادق پور عنوان کرد: این تعداد ماسک بین جامعه هدف شناسایی شده توزیع می شود و در کل استان قزوین با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج در درب منازل تحویل افراد شناسایی شده داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، رزمایش کمک مومنانه در استان قزوین همزمان با کل کشور، به منظور کاهش آلام آسیب دیدگان از کرونا و افراد محروم در چندین مرحله با رویکردهای متفاوت از جمله توزیع بسته های معیشتی، توزیع لوازم التحریر، اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و… برگزار شده است.

غربالگری ۹۸ درصد مردم شهرستان پارس‌آباد در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس آباد گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای رهگیری و بیماریابی ۹۸ درصد مردم شهرستان پارس‌آباد به تعداد ۳۸ هزار نفر غربالگری شده‌اند.

حسن نوری اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد، سپاه و بسیجیان شهرستان پارس‌آباد نیز همگام با سایر بسیجیان استان وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده و در قالب ۸۹ پایگاه مقاومت و  ۷۲۰ تیم، ماموریت خود انجام دادند.

وی افزود: در این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقداماتی در راستای رهگیری و بیماریابی بیماران کرونایی انجام گرفت و برای اجرای آن ۵ کمیته در قالب ۳ کمیته بهداشت و درمان و ۲ کمیته عملیات و حمایتی تشکیل شد و در کنار آن ۱۴ تیم برای نظارت بر بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان تشکیل یافته و ماموریت‌ خود را در این راستا انجام دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس‌آباد عنوان کرد: این تیم‌های نظارتی در ۴۳ نقطه شهری و ۳۷ منطقه روستایی اقدام به فعالیت کرده و علاوه برآن اکیپ پزشکی سپاه استان اردبیل به مدت ۱۳ روز در شهرستان پارس‌آباد استقرار یافته و در این مدت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم شهرستان پارس ‌آباد معاینه و تعداد ۸۷۷ تست کرونایی نیز توسط بسیج پزشکی و این اکیپ انجام یافت که از این تعداد تست کرونای ۱۱۱ نفر مثبت اعلام شد.

نوری تصریح کرد: پس از شناسایی این بیماران، بسیجیان وارد عمل شده و اقدام به ضدعفونی محل سکونت این افراد، آموزش و آگاهی بخشی به سایر اعضای خانواده و توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در بین اعضای خانواده این بیماران کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری با کمک خیرین شهرستان پارس‌آباد، تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان در بین اقشار کم‌درآمد و نیازمندان این شهرستان توزیع شده و در کنار آن شهرستان پارس‌آباد جزو اولین شهرستان‌هایی بود که اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کرد و روزانه ۱۰ هزار ماسک در این کارگاه تولید می‌شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پارس‌آباد تشریح کرد: علاوه بر کمک‌های مومنانه در روزهای کرونایی با کمک و یاری خیرین محترم، ۵ زندانی غیرعمد با مبلغی بالغ بر ۶۱ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و در بخش نذر خون نیز ۲۰۳ نفر از بسیجیان اقدام به اهدای خون کردند.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − شانزده =