کد خبر : 249018
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
-

افزایش اسرای فلسطینی مبتلا به کرونا به ۱۵۶ تن

افزایش اسرای فلسطینی مبتلا به کرونا به ۱۵۶ تن

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطین امروز (شنبه) اعلام کرد، با انجام تست‌های تازه از اسرا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بخش سه زندان نقب به ۱۵ تن رسید. طبق گزارش این دفتر، مدیریت زندان نقب در پی رویت نتایج آزمایش‌ها، تمامی اسرای مبتلا به کرونا را

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطین امروز (شنبه) اعلام کرد، با انجام تست‌های تازه از اسرا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بخش سه زندان نقب به ۱۵ تن رسید.

طبق گزارش این دفتر، مدیریت زندان نقب در پی رویت نتایج آزمایش‌ها، تمامی اسرای مبتلا به کرونا را به بخش هشت زندان رامون منتقل کرد.

همچنین این دفتر اعلام کرد، پس از اعلام موارد جدید ابتلا به کرونا در بخش سه زندان نقب، ارزیابی‌ها حاکی از این است که با توجه به عوارضی که در زندانیان این بخش نمایان شده، بیشتر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطین به دلیل بی‌توجهی‌های مداوم مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی به وضعیت اسرا، نسبت به انتقال ویروس کرونا به دیگر بخش‌های زندان نقب به شدت ابراز نگرانی کرد.

اسرای فلسطینی مدیریت زندان‌ها و دولت رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل جان خود دانسته و ورود پزشکان برای انجام آزمایش‌های لازم و تجویز دارو و حمایت را خواستار شدند.

همچنین باشگاه اسرای فلسطین (نهاد غیردولتی) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان نقب به کرونا مبتلا شده‌اند. اولین مورد در بخش سه زندان نقب مشاهده شد و با توجه به بروز برخی علائم در تعداد دیگری از زندانیان این بخش که ۷۳ تن هستند، احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

طبق گزارش این باشگاه تعداد کل اسرای فلسطینی که به کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۵۶ تن است و بیشتر آنها در زندان جلبوع هستند.

این باشگاه در ادامه رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل سرنوشت و جان اسرای زندان نقب دانست و از جامعه جهانی خواست رژیم اشغالگر را برای آزادی فوری اسرای بیمار و سالخورده و استقرار یک کمیته پزشکی بی‌طرف برای نظارت بر نتایج تست‌های اسرا و وضعیت جسمی‌شان تحت فشار بگذارد.

طبق گزارش باشگاه اسرای فلسطین، در زندان نقب بیش از ۱۲۰۰ اسیر حبس هستند که برخی از آنها سالمند و یا بیمار هستند.

طبق آمارهای رسمی، رژیم اشغالگر صهیونیستی هنوز به حبس حدود ۴۲۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۷۰۰ بیمار که ۴۰ تن از آنها بیماری سختی دارند و ۱۰ تن دیگر از آنها نیز دچار سرطان هستند، ادامه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + چهار =