کد خبر : 249080
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
-

آیت‌الله مصباح یزدی در حمایت از اصول انقلاب نقشی موثری ایفا کرد

آیت‌الله مصباح یزدی در حمایت از اصول انقلاب نقشی موثری ایفا کرد

به گزارش قائم آنلاین، محسن خاکزاد در گفت‌وگو ، ضمن عرض تسلیت درگذشت مجاهد والامقام حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه به شیعیان جهان اظهار کرد: این عالم برجسته برای آگاه‌سازی مسلمانان و حمایت از اصول انقلاب گرچه در طول مبارزاتش بارها توسط خیلی از گروه‌ها مورد حمله و انتقاد قرار گرفت اما

به گزارش قائم آنلاین، محسن خاکزاد در گفت‌وگو ، ضمن عرض تسلیت درگذشت مجاهد والامقام حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه به شیعیان جهان اظهار کرد: این عالم برجسته برای آگاه‌سازی مسلمانان و حمایت از اصول انقلاب گرچه در طول مبارزاتش بارها توسط خیلی از گروه‌ها مورد حمله و انتقاد قرار گرفت اما هرگز شکوه نکرد چون معتقد بود کار وقتی برای خدا باشد، هزینه هم دارد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح در تبعیت از ولایت فقیه می‌فرمود، ایمان به ولایت فقیه؛ ایمان به ولایت ائمه (ع) است، افزود: از نظر حضرت آیت‌الله مصباح یزدی برای موفقیت در عرصه سیاسی باید سه عنصر باشد؛ در برابر خدا اخلاص، در مقابل رهبری اطاعت و در برابر مردم صداقت.

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: ایشان در دفاع از اصول نظام و تفکرات معمار کبیر انقلاب علیه الرحمه و رهبر حکیم گفتند؛ در زمانی که قدرت طلبان پس از شکست خود مدعی وحدت می‌شوند؛ (به تعبیر همان حدیث معروف امام حسین علیه السلام که فرمودند: مردم دین را تا جایی که به نفع دنیای آنان باشد، قبول دارند) گروهی که از نظر سیاسی ورشکسته شده می‌گوید باید وحدت داشته باشیم اما وقتی قدرت در دستشان بود می‌تاختند و امروز دم از وحدت می‌زنند.

خاکزاد خاطرنشان کرد: ایشان با رفوزه شده‌های انقلاب کاری نداشتند اما با کسانی که در زمره انقلاب‌اند حرف زیاد داشت که در مجموع تذکر بود و هشدار که از خط نظام خارج نشوند.

وی با بیان اینکه از نظر این نماینده مجلس خبرگان، وحدت فقط حول محور حبل الله مطلوب بود، گفت: با اشاره به آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا گفتند؛ وحدت باید محول این محور باشد؛ اگر بخواهیم به‌عنوان یک انقلابی وظیفه خود را انجام دهیم باید بسیاری از مسائل را برای خود حل کنیم وگرنه دچار خطا و انحراف می‌شویم.

این تحلیل‌گر سیاسی یادآور شد: ولایتمداری این استاد حوزه، عجیب بود و در مورد رهبری امام خامنه‌ای می‌گفت؛ خداوند رهبری به ما داده که در همه مشکلات به صور مختلف می‌تواند راهنمایی کند به شرط اینکه ما تابع باشیم.

خاکزاد در پایان گفت: مردم همیشه از خواص جلوتر هستند؛ حتی در مواضع شدید خود در برابر فتنه ۸۸ بیان داشتند؛ در فتنه ۸۸ کسانی مردود شدند که باور آن‌ها دشوار بود چراکه الظاهر در صف اول انقلاب بودند و دائم این فتنه و از این دست جریان‌های ضد نظام را مطرود می‌دانستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − پنج =