کد خبر : 248762
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۰
-

سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در آغاز سال نوی میلادی

سخنرانی رئیس جمهوری تایوان در آغاز سال نوی میلادی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی مالکیت تایوان است و آن را یکی از استان‌های خود می‌داند و حتی وعده داده در صورت لزوم از قدرت و زور نظامی برای بازگرداندن آن استفاده می‌کند. چین که از کمک‌های فزاینده آمریکا به تایوان خشمگین است، اعلام کرده به تبانی تایوان و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی مالکیت تایوان است و آن را یکی از استان‌های خود می‌داند و حتی وعده داده در صورت لزوم از قدرت و زور نظامی برای بازگرداندن آن استفاده می‌کند.

چین که از کمک‌های فزاینده آمریکا به تایوان خشمگین است، اعلام کرده به تبانی تایوان و آمریکا واکنش نشان می‌دهد.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در سخنرانی خود برای سال نوی میلادی گفت: در سال گذشته میلادی فعالیت نظامی چین در نزدیکی تایوان تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه هند-پاسیفیک بود. من تاکید می‌کنم وقتی مساله به روابط بین تنگه تایوان مربوط می‌شود ما عجولانه تصمیم گیری نمی‌کنیم و به اولویت‌ها و اصول خود پایبند می‌مانیم.

وی افزود: اگر مقام‌های چینی به دنبال از بین بردن تضاد و بهبود روابط بین دو طرف بر اساس اصول شرافت و روابط متقابل باشند، ما هم به دنبال مذاکرات معنادار هستیم.

چین در سال ۲۰۱۶ و پس از روی کار آمدن تسای اینگ ون به عنوان رئیس جمهوری تایوان مکانیسم مذاکرات رسمی را متوقف کرد و مکررا پیشرفت‌های وی را رد می‌کند و می‌گوید، این زن باید نخست بپذیرد که تایوان بخشی از چین است اما تسای اینگ ون، این مساله را قبول نمی‌کند.

رئیس جمهوری تایوان همچنین ابراز امیدواری کرد زمانیکه پاندمی کرونا تحت کنترل دربیاید، تبادلات عادی و با نظم برای افزایش درک و کاهش سوءتفاهم‌ها بین مردم دو طرف تنگه تایوان از سر گرفته می‌شود.

این در حالیست که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در سخنرانی سال نوی میلادی خود که پنجشنبه عصر انجام شد، اشاره‌ای به تایوان نداشت.

تسای اینگ ون به انگلیسی هم گفت، به شدت بابت حمایت ادامه‌دار جامعه بین‌الملل از تایوان قدردان است و ادامه داد: دموکراسی ما به خاطر حمایت‌های شما، قوی‌تر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =