کد خبر : 248674
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
-

واشنگتن یک کشور عربی را برای سازش با تل‌آویو پیش از رفتن ترامپ تحت فشار گذاشته است

واشنگتن یک کشور عربی را برای سازش با تل‌آویو پیش از رفتن ترامپ تحت فشار گذاشته است

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه اورشلیم پست به نقل از یک منبع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فاش کرد: واشنگتن تلاش می‌کند ظرف سه هفته باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ، به توافق عادی‌سازی با این کشور برسد. این منبع که در مذاکرات توافق‌های اخیر عادی‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه اورشلیم پست به نقل از یک منبع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فاش کرد: واشنگتن تلاش می‌کند ظرف سه هفته باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ، به توافق عادی‌سازی با این کشور برسد.

این منبع که در مذاکرات توافق‌های اخیر عادی‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی حضور داشته، گفت: با جدیت برای تحقق این امر تلاش می‌کنیم.

این روزنامه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت، یک منبع دیگر در دولت ترامپ نیز از این تلاش‌ها خبر داد.

در طول چهار ماه گذشته کشورهای امارات، بحرین، سودان و مراکش به توافق‌های عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی پیوستند و با امضای این توافق‌ها روابط دیپلماتیک آزاد و رسمی خود را با این رژیم آغاز کردند.

در چند هفته گذشته برخی منابع در قدس و واشنگتن اعلام کردند که اندونزی، موریتانی، نیجر و عمان احتمالا کشورهای بعدی لیست توافق‌های عادی‌سازی هستند.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با تاکید بر ادامه روند عادی‌سازی کشورهای عربی با این رژیم، مدعی شد: کشورهای عربی دیگری در سال آتی میلادی روابط خود را با “اسرائیل” به حالت عادی درخواهند آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + یازده =