کد خبر : 248630
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
-

سومین جلسه کارگاه انتقال تجربه برگزار می‌شود

سومین جلسه کارگاه انتقال تجربه برگزار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، علم بیومتریال تلفیقی از علوم مهندسی مواد، مهندسی بافت، شیمی و زیست‌شناسی (بیولوژی) است و هدف آن طراحی و اصلاح مواد مهندسی برای ساخت قطعاتی است که بتوانند عملکرد اعضای آسیب دیده از بدن را بازیابی کنند. بیومتریال می‌توانند به صورت فلزی، پلیمری، سرامیکی یا ترکیبی از این مواد باشند که

به گزارش قائم آنلاین، علم بیومتریال تلفیقی از علوم مهندسی مواد، مهندسی بافت، شیمی و زیست‌شناسی (بیولوژی) است و هدف آن طراحی و اصلاح مواد مهندسی برای ساخت قطعاتی است که بتوانند عملکرد اعضای آسیب دیده از بدن را بازیابی کنند.

بیومتریال می‌توانند به صورت فلزی، پلیمری، سرامیکی یا ترکیبی از این مواد باشند که تحت عنوان کامپوزیت شناخته می‌شوند. با توجه به نوع بافت، هر کدام از این مواد می‌توانند در طراحی پروتزها، دریچه‌ها، مفاصل، استنت‌ها و صفحات مورد استفاده واقع شوند. اهمیت زیست سازگاری، خودترمیم‌شوندگی، خنثی بودن شیمیایی و استحکام مکانیکی مناسب از جمله مواردی است که در طراحی هر زیست ماده باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارگاه با محوریت “Biomaterials Advances” و با حضور و ارائه مهندس علیرضا قربانی ـ پژوهشگر و فارغ‌التحصیل متالورژی صنعتی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روز جمعه ۱۲‌دی‌ماه، ساعت ۱۶ در سامانه meet برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://meetbk.kntu.ac.ir/b/vqq-vqs-mzq  مراجعه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =