کد خبر : 248704
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
-

آکار با سربازان ترکیه در باکو و همتای جمهوری آذربایجانی دیدار کرد

آکار با سربازان ترکیه در باکو و همتای جمهوری آذربایجانی دیدار کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از نیروهای کشورش خواست تا برای انجام ماموریت‌های مرتبط با نظارت بر توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آماده شوند. وی در یک مراسم نظامی گفت: پس از آغاز فعالیت این مرکز نظارت مشترک به رهبری روسیه و ترکیه در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از نیروهای کشورش خواست تا برای انجام ماموریت‌های مرتبط با نظارت بر توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آماده شوند.

وی در یک مراسم نظامی گفت: پس از آغاز فعالیت این مرکز نظارت مشترک به رهبری روسیه و ترکیه در قره‌باغ، ارتش ترکیه از حقوق برادران خود در جمهوری آذربایجان دفاع می‌کند.

آکار افزود: پس از آغاز فعالیت این مرکز، یک ژنرال و ۳۵ افسر ترکیه‌ای در این مرکز نظارت روسی-ترکیه‌ای فعالیت خواهند کرد.

پس از شش هفته درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که از اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر به طول انجامید، روسیه و ترکیه  با ایجاد یک مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس در این منطقه موافقت کردند.

دیدار وزیر دفاع آذربایجان با وزیر دفاع، فرماندهان نیروی مسلح و نیروهای ترکیه در باکو

به نق از آناتولی، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع، فرماندهان نیروی مسلح ترکیه و سربازان ترکیه که قرار است در مرکز فرماندهی مشترک روسیه- ترکیه مستقر شوند در باکو دیدار کرد.

ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امروز پنج‌شنبه ۳۱ دسامبر با خلوصی آکار، فرماندهان نیروهای مسلح ترکیه و سربازان ترک که قرار است در مرکز فرماندهی مشترک روسیه- ترکیه مستقر شوند، در باکو دیدار کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور آنها در آذربایجان تاکید کرد: “ترکیه همیشه در کنار ما ایستاده‌است. رئیس جمهوری، وزیر دفاع ترکیه و دیگر مسئولان همیشه حمایت خود را از آذربایجان اعلام کرده‌اند”.

حسن‌اف ضمن تشکر مجدد از ترکیه برای حمایتش از آذربایجان و با یادآوری مراسمی در میدان آزادلیک باکو که نظامیان ترکیه و آذربایجان رژه رفتند، افزود: “همه شهرهای آذربایجان آن روز تاریخی با پرچم‌های دو کشور مزین شدند”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =