کد خبر : 248399
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

«طرح شهید سلیمانی» مرگ و میر ناشی از کرونا را ۷۰ درصد کاهش داد

«طرح شهید سلیمانی» مرگ و میر ناشی از کرونا را ۷۰ درصد کاهش داد

به گزارش قائم آنلاین، سردار علی ملک‌شاهکوهی در گفت‌وگو ، در گرگان با تاکید بر اینکه کاهش ۷۰ درصدی مرگ و میر در کشور نتیجه اجرای صحیح «طرح شهید سلیمانی» بود، اظهار کرد: کادر درمان امروز رزمندگان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و زبان از تقدیر و تشکر از آنان قاصر و ناتوان

به گزارش قائم آنلاین، سردار علی ملک‌شاهکوهی در گفت‌وگو ، در گرگان با تاکید بر اینکه کاهش ۷۰ درصدی مرگ و میر در کشور نتیجه اجرای صحیح «طرح شهید سلیمانی» بود، اظهار کرد: کادر درمان امروز رزمندگان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و زبان از تقدیر و تشکر از آنان قاصر و ناتوان است.

مدیریت و کنترل ویروس کرونا با همکاری بسیج و وزارت بهداشت که به نام «طرح شهید سلیمانی» نامگذاری شده است مرگ و میر را ۷۰ درصد کاهش داد.

برکت نام سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در اجرای این طرح مشهود است و انشاالله این روند کاهشی با همکاری بیشتر مردم ادامه خواهد داشت.

از وقتی به عنوان خادم در مجموعه قرار گرفتیم یکی از اولویت‌های خود را ساخت و تکمیل مرکز جراحی معاونت بهداشت و درمان قرار دادیم.

متاسفانه سرانه‌های درمانی در استان پایین است و همچون دیگر زیرساخت‌های استان دچار عقب‌ماندگی است اما باید تلاش کنیم این روند تغییر کند.

*‌ طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی

به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور و بر اساس اجرای منویات مقام معظم رهبری، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمد

در غربالگری محله‌محوری، به خانه افراد مبتلا به کرونا مراجعه می‌شود تا با رصد و راهنمایی اطرافیان بیمار، زنجیره انتقال بیماری کنترل شود.
در طرحی که به نام سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی» مزین شده، هدف مدیریت همه‌گیری کرونا با تاکید بر شناسایی زودهنگام بیماری، پیگیری افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بوده‌اند و جداسازی بیماران و قرنطینه‌های خانگی و غیرخانگی، درمان‌های سرپایی و مراقبت از این افراد است که در ادامه آن چهار مرحله بسیج ملی این طرح شکل گرفت.
بسیج جامعه پزشکی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر وزارتخانه‌ها گسترش به منظور تحقق «طرح هر خانه یک پایگاه سلامت»، طرح جدیدی را با عنوان «طرح شهید سلیمانی» در کشور اجرایی کند.

متولیان این طرح در تلاش بوده‌اند زنجیره انتقال ویروس قطع و سرعت انتقال ویروس از اجرای اقدامات ما کندتر شود و این هدف اصلی از اجرای طرح است، هدف دوم را کاهش میزان بستری‌ها در بیمارستان‌ها، هدف سوم کاهش مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری و هدف چهارم هم به حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر اختصاص دارد.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در گفت‌وگو با رسانه های استان در خصوص اجرای این طرح در استان گفت» برای اجرای این طرح تاکنون ۳ هزار و ۶۷۸ نفر ساماندهی شده‌اند و در مدت کوتاهی که از شروع آن می‌گذرد تعداد موارد بستری در استان کاهش یافته است.

سردار علی ملک‌شاهکوهی اظهار کرد: شناسایی زودهنگام موارد ابتلا، کاهش تعداد بستری‌شدگان و موارد مرگ و میر، شناسایی افراد در معرض ابتلا، حمایت معیشتی از گروه‌های هدف و غیره از اهداف اجرای «طرح شهید سلیمانی» به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان  گفت: این طرح به مدت ۶ ماه برنامه‌ریزی شده است اما تا پایان شیوع کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی و مشکلاتی که برای برخی از مردم به وجود آمده است، گفت: باید از صبر و تحمل مردم در این مدت قدردانی کنیم و همه دست به دست هم بدهیم تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

سردار ملک‌شاهکوهی ادامه داد: در «طرح شهید سلیمانی» افراد قبل از اینکه از منزل خارج شوند و به مراکز درمانی مراجعه کنند، با پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های مقاومت بسیج یا سامانه ۴۰۳۰ تماس می‌گیرند و راهنمایی لازم را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی شهرها و روستاهای استان گلستان به یک‌هزار و ۲۸۲ بلوک تقسیم‌بندی شده که هر بلوک دارای یک فرمانده و مسئول است، در عین حال تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی نیز ساماندهی شده‌اند و تا به حال یک‌هزار و ۸۵۴ گروه در این قالب شکل گرفته است.

فرمانده سپاه نینوای استان گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۳ هزار و ۶۷۸ نفر به‌کارگیری شده‌اند که بخشی از این افراد در پایگاه‌های بسیج، مدارس، مساجد و غیره مستقر هستند.

سردار ملک‌شاهکوهی گفت: کسانی که علائمی همچون گلودرد، سردرد، تب و لرز، سرفه‌های خشک و غیره دارند قبل از مراجعه به بیمارستان‌ها با مراکزی که گفته شد تماس بگیرند. پایگاه‌های بسیج در همه روستاها تا دورافتاده‌ترین نقاط استان وجود دارد و مردم حتما با آنجا تماس بگیرند تا خدمات مشاوره و در صورت نیاز خدمات دارویی و یا کمک‌های معیشتی به آنان رسانده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 20 =