کد خبر : 248369
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و صنعتی در ملارد

ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و صنعتی در ملارد

به گزارش قائم آنلاین، مهناز مدیریان در گفت و گو ، با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی شهرستان ملارد وضعیت تصفیه‌خانه شهری شهر صفادشت، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی صفادشت و محدودیت ظرفیت تصفیه‌خانه شهر ملارد است، گفت: تصفیه‌خانه شهر صفادشت جانمایی شده اما هنوز هیچ اقدامی برای راه‌اندازی آن انجام نشده است. وی ادامه

به گزارش قائم آنلاین، مهناز مدیریان در گفت و گو ، با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی شهرستان ملارد وضعیت تصفیه‌خانه شهری شهر صفادشت، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی صفادشت و محدودیت ظرفیت تصفیه‌خانه شهر ملارد است، گفت: تصفیه‌خانه شهر صفادشت جانمایی شده اما هنوز هیچ اقدامی برای راه‌اندازی آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: مورد مهم‌تر تصفیه‌خانه شهرک صنعتی صفادشت است که اگر راه‌اندازی شود نه تنها مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی بلکه مشکل بزرگ زیست محیطی را در شهرستان ملارد برطرف خواهد کرد.

مدیریان با بیان اینکه اکنون به بسیاری از واحدهای صنعتی داخل شهرک صنعتی صفادشت مجوز فعالیت داده نمی‌شود، اظهار کرد: مجوز فعالیت برای برخی واحدهای صنعتی در داخل شهرک صنعتی صفادشت صادر نمی‌شود چراکه این واحدها لازم است در وهله نخست به‌صورت تک تک سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب خود را راه‌اندازی کنند و این مساله با ماهیت ایجاد شهرک صنعتی که باعث ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای صنعتی مستقر در آن‌ها می‌شود، تناقض دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ممکن است به‌دلیل فقدان سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی صفادشت و لزوم راه‌اندازی آن به صورت مستقل از انتقال واحد خود به شهرک صنعتی خودداری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت واحدهای آلاینده شهرستان ملارد گفت: در این شهرستان واحدهای آلاینده به‌صورت مستمر و هفتگی پایش می‌شوند و خوشبختانه هیچ واحد صنعتی در سطح شهرستان نیست که به‌صورت عمده خروجی فاضلاب یا دودکش آن آلاینده باشد. همچنین هیچ واحدی در شهرستان وجود ندارد که از هیچ تجهیزات کنترلی برخوردار نباشد اما اینکه آیا این سیستم‌های کنترلی به‌درستی کار می‌کنند یا خیر وابسته به نظارت ما است بنابراین سعی می‌کنیم تا جای ممکن نظارت‌های کافی و دائمی بر واحدهای صنعتی و آلاینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی هفته‌های گذشته تعدادی از واحدهای رنگرزی پارچه را پایش و دو واحد را شناسایی کردیم که با وجود برخورداری از سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب، از طریق خروجی‌های نامتعارف و غیرمجاز اقدام به تخلیه فاضلاب خود کرده بودند که واردمنابع آب‌های زیرزمینی می‌شد. با توجه به اخطاریه‌هایی که برای این واحدها صادر کردیم خوشبختانه اکنون در حال بهینه‌سازی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب خود هستند و تا بهینه‌سازی سیستم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این واحدها به نتیجه نرسد فرایند تصفیه فاضلاب آن‌ها متوقف خواهد ماند.

مدیریان در پایان با اشاره به اینکه شهرستان ملارد به‌ لحاظ جغرافیایی میان سه استان تهران، البرز و مرکزی قرار دارد و در مسیر تردد است، گفت:‌ این شهرستان قابلیت‌های بسیاری دارد اما با توجه به مشکل تنش آبی در دشت شهریار و سایر مناطق این محدوده، لازم است پیش از استقرار صنایع جدید نه تنها در این شهرستان بلکه در کل استان تهران ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تهران، وزارت صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و مجموعه استانداری نسبت به کم آب‌بر بودن واحد صنعتی مورد نظر اطمینان حاصل کنند تا با افزایش تنش آبی در این شهرستان و استان تهران روبه‌رو نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =