کد خبر : 248288
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
-

درگیری بین نیروهای امنیتی و دانشجویان لبنانی مقابل دانشگاه آمریکایی

درگیری بین نیروهای امنیتی و دانشجویان لبنانی مقابل دانشگاه آمریکایی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از این خبرگزاری، درگیری‌هایی بین دانشجویان شرکت کننده در تظاهراتی مقابل دانشگاه آمریکایی در خیابان بلس با نیروهای امنیتی رخ داد که ماموریت حفاظت از محوطه دانشگاه را برعهده داشتند. نیروهای امنیتی بعد از این‌که تظاهرکنندگان قصد حمله به دانشگاه را داشتند آنها را از مقابل ساختمان دانشگاه دور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از این خبرگزاری، درگیری‌هایی بین دانشجویان شرکت کننده در تظاهراتی مقابل دانشگاه آمریکایی در خیابان بلس با نیروهای امنیتی رخ داد که ماموریت حفاظت از محوطه دانشگاه را برعهده داشتند. نیروهای امنیتی بعد از این‌که تظاهرکنندگان قصد حمله به دانشگاه را داشتند آنها را از مقابل ساختمان دانشگاه دور کردند. البته گروهی از تحصن کنندگان به ورودی دیگر دانشگاه رفتند.

دانشجویان مخالفت خود را با دلار ۳۹۰۰ لیره‌ای اعلام کرده و خواستار حفظ نرخ ۱۵۱۵ لیره شدند زیرا افزایش نرخ دلار باری بر دوش خانواده‌ها متحمل می‌کند و دانشجویان نمی‌توانند تحصیلات خود را در سایه شرایط بد اقتصادی ادامه دهند.

گروهی از دانشجویان خیابان الحمرا را برای مدتی بستند و مقابل ورودی دانشگاه تحصن کردند.

آنها شعارهایی نظیر “کشور متعلق به کارگران است قدرت سرمایه‌داری باید سقوط کند” و “دانشگاه آمریکای پادگان نظامی شده است” سر دادند و بار دیگر خواستار تظاهرات و تحصن شدند.

دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی لبنان به تحرکات خیابانی خود به دلیل کاهش نرخ لیره لبنان مقابل دلار ادامه می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =