کد خبر : 248483
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
-

ایجاد چترهای حمایتی برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان

ایجاد چترهای حمایتی برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان

به گزارش قائم آنلاین، روز چهارشنبه با حضور دکتر وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی دانشگاه آزاد، دکتر محمدرضا شفاعتی؛ مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری این دانشگاه و تعدادی از دانشجویان فعال درحوزه فناوری نشست هم اندیشی پیرامون آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان

به گزارش قائم آنلاین، روز چهارشنبه با حضور دکتر وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی دانشگاه آزاد، دکتر محمدرضا شفاعتی؛ مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری این دانشگاه و تعدادی از دانشجویان فعال درحوزه فناوری نشست هم اندیشی پیرامون آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر ضرغامی ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای ایجاد بستر ایجاد دانشگاه کارآفرین، گفت: در نزدیک به دو سالی که از عمر معاونت گذشته، مطالعات گسترده‌ای برای شناسایی گلوگاه‌های اصلی برای فعال سازی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به سمت تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله و دانشگاه کارآفرین صورت گرفته و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: معاونت به عنوان رکن اصلی فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد، آیین نامه هایی برای حمایت از کلیه فعالیت های فناورانه در سطح واحدها و استان ها صورت داده است. این معاونت، از جمله معاونت های چابک دانشگاه آزاد با کادری جوان و پویاست. یکی از گام های حمایتی، ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه هیات علمی دانشگاه آزاد بود که تحرک مناسبی در میان اعضای هیات علمی برای پیشبرد برنامه های پژوهشی و علمی در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه و کشور ایجاد کرده است.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه چنین حمایت هایی برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: برای دانشجویان دانشگاه آزاد طرح مشابهی برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه آنها در حال برنامه ریزی و تدوین است و این جلسه نیز دقیقا برای گرفتن مشورت از دانشجویان فعال در مراکز رشد و تحقیقاتی برگزار شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد باید برای تدوین آیین‌نامه به ما کمک کنند. در این طرح می توان، مشوق های بسیاری در نظر گرفت و آنها را برای ارتقا در سیستم علمی و آموزشی دانشگاه حمایت کرد.

در ادامه جلسه شفاعتی با اشاره به جوان بودن معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: نیاز به فناوری و پویش های فناورانه در کشور وجود دارد و دانشگاه ها باید به این سمت و سو به صورت جدی حرکت کنند. دانشگاه فناور در کشورهای توسعه یافته شکل گرفته و توانسته شرکت ها و غول های بزرگ فناوری را شکل دهد. معاونت قصد دارد چترهای حمایتی برای فعالیت های فناورانه دانشجویان را ایجاد کند و در اولین گام دانشجویان باید با قوانین و مقررات این حوزه بیشتر از گذشته آشنا شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، در این نشست هم اندیشی، دانشجویان فعال در حوزه فناوری به بیان دغدغه ها و مشکلات خود برای فعالیت های تخصصی حوزه خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود وضعیت کسب و کارهای فناورانه در دانشگاه آزاد ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =