کد خبر : 248377
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
-

از کاهش بیماری کرونا در کرمانشاه تا پایش ۱۵۶ هزار لرستانی در طرح شهید سلیمانی

از کاهش بیماری کرونا در کرمانشاه تا پایش ۱۵۶ هزار لرستانی در طرح شهید سلیمانی

به گزارش قائم آنلاین،  حدود پنج هفته  از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سراسر کشور می‌گذرد و گروه‌های «مراقبتی و نظارتی» سازمان بسیج مستضعفین همچنان، تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، به ارائه خدمات پیشگیرانه از ویروس کرونا و غربالگری بیماران و افراد مشکوک می‌پردازند. «تیم‌های حمایتی» نیز در ادامه برنامه‌های «کمک

به گزارش قائم آنلاین،  حدود پنج هفته  از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سراسر کشور می‌گذرد و گروه‌های «مراقبتی و نظارتی» سازمان بسیج مستضعفین همچنان، تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، به ارائه خدمات پیشگیرانه از ویروس کرونا و غربالگری بیماران و افراد مشکوک می‌پردازند.

«تیم‌های حمایتی» نیز در ادامه برنامه‌های «کمک مومنانه»، به شناسایی خانوارهای آسیب‌دیده از شرایط کرونا و توزیع اقلام معیشتی در بین آنها اقدام می‌کنند.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است. مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روز نهم دی ماه در سراسر کشور صورت گرفته توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است.

اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان

طرح شهید قاسم سلیمانی(طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌‌محور) با هدف شکستن زنجیره انتقال کووید۱۹ با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت در خوزستان در حال اجراست.

طرح شهید سلیمانی ۹۸ درصد در قصرشیرین عملیاتی شده است

مرادعلی تاتار امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در شهرستان قصرشیرین، اظهار داشت: خوشبختانه مردم خونگرم و خوب شهرستان تاریخی و باستانی قصرشیرین به توصیه‌های مسئولان بهداشتی توجه ویژه‌ای دارند که با همین همکاری و همراهی هم‌اکنون از وضعیت نارنجی به زرد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: البته وضعیت نارنجی و حتی سفید هم به این معنا نیست که کرونا تمام شده، بلکه همچنان گرفتار ویروس کرونا هستیم و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

فرماندار قصرشیرین به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان داشت و گفت: شناسایی موارد مبتلا در درب منزل از اهداف این طرح است تا با قطع زنجیره انتقال از شیوع ویروس کرونا  جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شهر را در راستای این طرح به چند قسمت تقسیم کردیم و با افزایش تعداد اکیپ‌ها، خوشبختانه تنها شهرستانی هستیم که ۹۸ درصد طرح را در این مدت زمان کم به اتمام رسانده‌ایم.

وی با تشکر از مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین همراهی با اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: همچنان از مردم شهرستان تقاضا داریم در خانه بمانند و به همکاری خود تا قطع زنجیره انتقال کرونا ادامه دهند تا این ویروس منحوس را شکست دهیم و روال زندگی به حالت عادی برگردد.

اقدامات سپاه کربلا در طرح شهید سلیمانی

سردار سیاووش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به تشریح اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی از آغاز  اجرای این طرح در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

کاهش بیماری کرونا در کرمانشاه؛ دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی

هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه کاهش بیماری کرونا در استان را از دستاوردهای بزرگ طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح خوشبختانه امروز شاهد کاهش بسترهایی کرونایی در استان هستیم.

وی ادامه داد: با آغاز طرح از تعداد یک‌هزار و ۲۶۰ موارد بستری در آبان‌ماه الان به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی کاهش بستری‌ها را تا ۳۰ درصد پیش‌بینی کرده بودیم که خوشبختانه شاهد کاهش ۸۰ درصدی بستری‌ها در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی کاهش فوتی‌های کرونایی را در قالب دیگر دستاوردهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: واضح است که با کاهش موارد بستری بیماران کرونایی، تعداد مرگ و میر هم کاهش خواهد یافت.

بازوند تصریح کرد: کاهش مرگ و میر کرونایی در این طرح برای ۱۰ درصد پیش‌بینی شده بود که شاهد تحقق ۵۰ درصدی آن هستیم و از مرگ روزانه ۲۴ نفر به میانگین سه نفر رسیده‌ایم که روزهایی هم بوده که اصلا موارد مرگ و میر کرونایی در استان ثبت نشده است.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۲۰۰ تیم در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی استان و همکاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اجرای این طرح، گفت: سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر عوامل ذی‌ربط در اجرای طرح شهید سلیمانی محله به محله، با مراجعه به درب خانه‌ها به سراغ ویروس کرونا می‌روند و مانع انتشار آن در شهر و محله می‌شوند.

بازوند هدف‌گذاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: با همکاری مردم و سایر عوامل شاهد ۸۴ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

پایش ۱۵۶ هزار لرستانی در طرح شهید سلیمانی

عبدالوحید ملک آرا با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در لرستان، اظهار داشت: این طرح با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به‌صورت هم‌زمان از دوم آذرماه در سراسر کشور شروع به کارکرده است.

وی بابیان اینکه این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی برای مهار و کنترل بیماری کرونا در کشور آغاز شده است، افزود: بر پایه‌ی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی استان لرستان به ۷۷۱ محله تقسیم‌شده که این تقسیم‌بندی بر اساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت است.

 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: این طرح به‌منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع آن به‌طور وسیع در جامعه برنامه‌ریزی‌شده است که یک هزار و ۱۹  تیم در آن مشارکت دارند.

ملک آرا با اشاره به اینکه پس از گذشت یک ماه از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی شاهد نتایج امیدبخشی در استان هستیم، تصریح کرد: قرار بود پس از گذشت یک ماه شاهد کاهش ۱۰ درصدی آمار مرگ‌ومیر و ۳۰ درصدی افراد مبتلا باشیم اما خوشبختانه تا به امروز شاهد کاهش ۳۲ درصدی آمار مرگ میر، ۵۰ درصدی افراد بستری و ۶۲ درصدی افراد مبتلا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۴ تیم مراقبتی در خانه‌های افراد مبتلا در حال خدمت‌رسانی به آنان هستند همچنین یک هزار و ۲۴۲ تیم نیز در حال انجام پایش محله‌های استان هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تا به امروز ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت لرستان در قالب طرح شهید سلیمانی پایش شده‌اند که در این پایش ۲۷۰ نفر به مراکز درمانی منتقل‌شده و ۲۰۶ نفر آنان بستری‌شده‌اند که حال ۷۳ نفر از آنان وخیم بوده است.

ملک آرا با عنوان کردن این موضوع که بیش از ۳۶ هزار بسته معیشتی میان نیازمندانی که به کرونا مبتلا شده‌اند توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: لرستان در حوزه اجرای این طرح جز استان‌های برتر کشور است و برای تکمیل غربالگری مردم استان حدود چهارتا ۶ ماه دیگر این طرح را در ادامه خواهیم داد.

ارائه خدمات اقامتی به بیماران کرونایی در قالب «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی»

سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بیمارستان بوعلی، مرکز تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان است و از ابتدای وقوع همه‌گیری کرونا تا کنون مسئولیت اصلی پذیرش و درمان بیماران بیماری تنفسی و سایر بیماریهای عفونی بر عهده این مرکز تخصصی بوده است.

 دکتر سید محمد هاشمی شهری با اظهار خرسندی از کاهش تعداد موارد مثبت جدید و کاهش موارد بستری روزانه در استان گفت: این موارد در مقایسه با زمان مشابه در ماه گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

 وی افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به امروز نهم دی ماه در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونا اتفاق افتاده است و تعداد کل موارد فوت استان در مقایسه با زمان مشابه در آذر ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

هاشمی شهری این موفقیت را ناشی از لطف خدا، مشارکت مسئولانه و هوشمندانه اکثریت هموطنان عزیز در رفتارهای پیشگیرانه،  مجاهدت مدافعان سلامت و اجرای موفق طرح محدودیت هوشمند کرونایی و طرح خانه و محله محور پیشگیری از کرونا یا همان طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداری سیستان و بلوچستان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سایر دستگاههای مرتبط با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تشکر و قدردانی کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در عین حال این موفقیت را بسیار شکننده و تابع رفتارهای آتی شهروندان عزیز عنوان کرد و گفت: اگر کرونا را دست کم بگیریم و رفتارهای پیشگیرانه را کاهش دهیم احتمال وقوع موج های آتی هم گیری کرونا وجود دارد.

وی سرمای هوا و تجمع اعضای خانواده در فضاهای با تهویه کم هوا را از جمله تهدیدات آتی برای مدیریت بیماریهای تنفسی و از جمله کرونا در استان عنوان کرد و گفت: هر چه از فصل سرد سال می گذرد، حذف دورهمی های خانوادگی اهمیت بیشتری پیدا می کند و لازم است تا اعضایی از خانواده که علائم بیماری تنفسی را دارند هر چه سریعتر  از افراد سالم خانواده جدا شوند.

وی استمرار برنامه های مراقبتی،  نظارتی و حمایتی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مهمترین رویکرد نظام سلامت برای حذف چرخش ویروس در جامعه عنوان کرد و گفت: بیماریابی و مراقبت حضوری در حاشیه شهرها و اماکنی که شرایط دسترسی به اینترنت یا تلفن وجود ندارد توسط تیم‌های متشکل از مراقبان سلامت و داوطلبان بسیجی شروع شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در عین حال از عموم شهروندان عزیز و ساکنان مناطقی که دسترسی به اینترنت دارند درخواست کرد تا همچنان از درگاه salamat. gov. ir،  سامانه تلفنی۴٠۳٠  و مراکز حضوری غربالگری کرونا برای شناسایی و دریافت خدمات درمانی استفاده کنند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری ارائه خدمات اقامتی برای بیماران شناسایی شده کرونا که در منزل شرایط مناسبی برای جداسازی از سایر اعضای خانواده ندارند را یکی از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: تیم های مراقبتی بعد از شناسایی هر مورد مثبت، پیشنهاد اقامت در مراکز قرنطینه‌ای و جداسازی موقت فرد مبتلا از اعضا سالم خانواده را مطرح می نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =