کد خبر : 248254
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
-

کنگره ملی خلق چین معاهده استرداد با ترکیه را تصویب کرد

کنگره ملی خلق چین معاهده استرداد با ترکیه را تصویب کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گاردین، این معاهده که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ امضا شد در روزهای اخیر در کنگره ملی خلق چین رسمی شد. رسانه های دولتی چین می گویند که این معاهده برای اهداف مربوط به مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دولت ترکیه در پارلمان این کشور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گاردین، این معاهده که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ امضا شد در روزهای اخیر در کنگره ملی خلق چین رسمی شد. رسانه های دولتی چین می گویند که این معاهده برای اهداف مربوط به مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دولت ترکیه در پارلمان این کشور با مخالفت شدیدی مواجه شده و هنوز این معاهده را تصویب نکرده است و منتقدان از این دولت خواسته اند که این معاهده را کنار بگذارد و نگذارد که این معاهده “تبدیل به ابزار اذیت و آزار شود”.

ترکیه به لحاظ تاریخی از اویغورها و مسلمانان ترک زبان استقبال کرده است. برآورد شده که ۵۰۰۰۰ اویغور در ترکیه پناهنده هستند. در ماه مه سفیر ترکیه در آمریکا بر روابط فرهنگی و زبانی میان گروه های اقلیت قومی و ترکیه تاکید کرده و به آکسیوس گفت: “هر گونه مساله مرتبط با وضعیت خوب آنها جایگاهی ویژه در دستور کار ما دارد.

با این حال در سالهای اخیر آنکارا هر چه بیشتر به پکن نزدیک شده است. با وجود آنکه ترکیه از باز گرداندن مستقیم اویغورها به چین خودداری می کند، اما متهم به فرستادن آنها به کشورهای ثالثی همچون تاجیکستان که در آنها استردادشان به چین آسانتر است شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − هفت =