کد خبر : 248086
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
-

پوتین و شی: تماس‌های دو جانبه به بالاترین سطح تاریخی رسیده است

پوتین و شی: تماس‌های دو جانبه به بالاترین سطح تاریخی رسیده است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین تماس تلفنی برقرار کرده و به مناسبت سال نو میلادی ضمن تبریک گرم به یکدیگر نتایج توسعه روابط، مشارکت فراگیر و همکاری استراتژیک بین روسیه و چین در سال میلادی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین تماس تلفنی برقرار کرده و به مناسبت سال نو میلادی ضمن تبریک گرم به یکدیگر نتایج توسعه روابط، مشارکت فراگیر و همکاری استراتژیک بین روسیه و چین در سال میلادی ۲۰۲۰ را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: در این تماس موارد ارتباطات دو جانبه دو کشور مورد تقدیر قرار گرفت و تاکید شد این روابط دو جانبه به بالاترین سطح تاریخی رسیده و ماهیتی با سود متقابل دارد.

دو طرف همچنین در خصوص هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم بر وحدت مواضع روسیه و چین در دفاع از واقعیت تاریخی و نتایج جنگ تاکید کردند.

طبق گفته کرملین، پوتین و شی جینپینگ، نسبت به تلاش‌های مشترک فعال در جهت منافع مشخص دو کشور به خصوص پاندمی کرونا ابراز خرسندی کرده و بر اهمیت همکاری در زمینه توسعه و تولید واکسن تاکید کردند.

رئیسان جمهوری روسیه و چین بر عزم متقابل خود بر ادامه تلاش مشترک در تمام رویکردها از جمله عادی سازی طرح‌های مشترک گسترده در بخش‌های انرژی و همکاری صنعتی به خصوص با فرا رسیدن بیستمین سالگرد امضای توافقنامه حسن هم‌جواری و همکاری و دوستی بین روسیه و چین در سال ۲۰۲۱ تاکید کردند.

پوتین و شی بر آمادگی خود برای فعال‌سازی هماهنگی گام‌هایی در صحنه جهانی در جهت تضمین صلح و ثبات در جهان و منطقه‌ تاکید کرده و روی ادامه تماس‌های دو جانبه توافق کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 19 =