کد خبر : 248210
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
-

مکتب حاج قاسم، جاودانه‌ساز سلیمانی

مکتب حاج قاسم، جاودانه‌ساز سلیمانی

به گزارش قائم آنلاین، از پیامبر گرانقدر اسلام در مورد حقانیت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام روایت شده که فرمود: عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ؛ براین اساس، علی علیه‌السلام عین حق و حقیقت است آنچنانکه، حقیقت نیز عین علی علیه‌السلام است. حضرت علی علیه‌السلام عدل است همچنانکه واژه عدل با حضرت علی علیه‌السلام عین عدالت

به گزارش قائم آنلاین، از پیامبر گرانقدر اسلام در مورد حقانیت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام روایت شده که فرمود: عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ؛ براین اساس، علی علیه‌السلام عین حق و حقیقت است آنچنانکه، حقیقت نیز عین علی علیه‌السلام است. حضرت علی علیه‌السلام عدل است همچنانکه واژه عدل با حضرت علی علیه‌السلام عین عدالت و عدل است.

شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق و تعین بخش مکتب حاج قاسم است. مکتبی که اصالتش امروزین سازی مفاهیم ارزش‌های اسلامی با نمونه‌های ملموس و مشهود امروزین است. ارزش و جاودانگی حاج قاسم و مکتب منتسب به او با الهام‌گیری از اندیشه و سبک زندگی اهلبیت پیامبر خاتم(ص) است.

ویژگی‌های مکتب حاج قاسم
مکتب حاج قاسم همان مکتب انسانساز اسلام و امامان معصوم علیهم‌السلام می‌باشد. مکتب خودسازی، تلاش برای خدمت به دیگران به قصد کسب رضایت خدواند، از خود گذشتن و به دیگران رسیدن، ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی، تلاش شبانه روزی در مبارزه با زشتی‌ها و امحاء فقر و ظلم و تعدی و تجاوز، … از ویژگی‌های مکتب اهلبیت است که بدلیل ممارست دائمی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بمدت بیش از چهاردهه مبارزه موفق در این مسیر، مقام معظم رهبری شیوه و سبک زندگی او را به “مکتب حاج قاسم” نام نهادند تا نام حاج قاسم با مکتب اهلبیت جاودانه بماند.

حاج قاسم ثابت کرد با اخلاص در عمل و تقوای الهی می‌توان به جایگاهی دست یافت که خداوند همه قلوب انسان‌ها را متوجه او سازد. فرمانده شجاعی که میراث گرانقدر نسل جوانانی بود که در دهه ۶۰ با مدیریت جهادی توانسته بودند جبهه باطل با بیش از ۵۰ کشور را با دستان خالی به زانو در آورند و در پرتو توکل و تلاش مجاهدانه و پیروی عارفانه از ولی فقیه، کشور و انقلاب خود را از چنگال عفریتیان و شیاطین حفظ کنند و امنیت مثال‌زدنی را برای مردمشان به ارمغان آورند.

حاج قاسم با مکتب جذاب و پرنشاط خود توانست قلب صدها هزار جوان انقلابی در جهان اسلام را تسخیر کند و برای آنها فرماندهی لایق و الهام‌بخش شود بگونه‌ای که در سخت‌ترین شرائط نبرد در عراق و سوریه در مقابل تکفیری‌های داعش، با دیدن او به وجد آمده و همه سختی‌ها را برای خود آسان می‌ساختند.

سلیمانی، در قله مکتب حاج قاسم
فتح بزرگ در نبرد سرنوشت‌ساز با داعشی که همه قدرت‌های شیطانی بویژه رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و عربستان و شیوخ مرتجع و انگل عرب با تمام قوا از این خون‌ریزان و قصابان بیرحم خون آشام حمایت می‌کردند، نمونه بارز نصرت الهی برای مکتب حاج قاسم بود که به وعده سه ماهه خود در خاتمه دادن حکومت داعش بخوبی عمل کرد و جهان را از شرور این دشمن بشریت نجات داد که در ابن ارتباط، کشورهای بوجودآورنده داعش نیز برخوردار شدند.

مکتب حاج قاسم، که از آن انسان وارسته و دلداده برای‌مان باقی ماند، محکی بسیار خوب برای همه کسانی است که خود را انقلابی و حزب‌الهی و پیرو خط امام می‌دانند. محکی برای همه ماست تا ببینیم و بداینم که انقلابی بودن ره حرف و سخن و هیاهو نیست، معیار عمل است و اخلاص و پیروی کامل از قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و قدم زدن در عرصه جهاداکبر و مبارزه با نفس وشیطان درون و سپس ایستادگی در برابر مستکبران جهان.

فقط کسانی می‌توانند خود را در مسیر انقلاب اسلامی و پیرو خط رهبر معظم انقلاب بدانند که این شاخصه‌های اصلی را دارا باشند؛ چراکه به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

۹دی و مواضع مکتب حاج قاسم
آنچه که در جریان انتخابات دور دهم ریاست جمهوری سال ۸۸ رخ داد ناشی از خطاهای محاسباتی جریانی بود که عموما از شیفتگی به غرب نشات می‌گرفتند و اغلب در موضوع سیاست‌ خارجه برای همسویی و نشان دادن در باغ سبز به آمریکا از سوی غرب‌گرایان این جریان رخ داده و مبنایی جز پالس مثبت به غرب نداشته اما در عمل آثاری بسیار مخرب برای منافع ملی و امنیت سرزمینی کشورمان در بر داشته است.

شعار انحرافی « نه غزه نه لبنان؛ فقط فلات ایران» یا «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» یکی از این موارد بود که آثار مخرب آن این روزها با وقایع منطقه‌ای بیش از پیش آشکار ‌شده است و خط بطلان آن به خوبی نمایان گردید. موضوعی که اگر بر اساس آن سیاست‌خارجی ایران چیده می‌شد بایستی مانند ترکیه میزبان تروریسیم و وحشت در کشورمان بودیم.

این موضوع در روزهای پایانی سال ۹۴ در دیدار سردار سلیمانی که در خط مقدم جبهه مقاومت با تروریست‌ها مقابله می‌کرد با هیئت حماس مطرح شد.

وی در این باره با صراحت بیان داشت: « در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟»

مکتب حاج قاسم در مقابل غربگرایان وطنی
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در اجتماع گسترده و حماسی مردم کرمان در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۹۶ با اشاره به اینکه بعضی‌ها در کشور به‌دنبال رابطه با آمریکا هستند خاطر‌نشان کرد: مثل خورشید روشن است که کشورهایی که تحت سیطره آمریکا قرار دارند و اعتبار و آبروی خود را در اختیار آمریکا گذاشتند چه وضعیتی دارند.

وی با بیان اینکه دوستی با آمریکا باعث شده که کشورهایی که روزی ام‌القرای عرب بودند از صحنه تاریخ گم شوند گفت: امروز همان کشورها مانند گداها دنبال کشورهای مثلا پولدار دنیا هستند و اینها هم‌پیمانان آمریکا در منطقه هستند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه روزی دیدم فردی با تز انقلابی به صورت شهید همت سیلی زد و امروز همان آدم مزدور آمریکا است و ‌علیه ملت ایران جاسوسی می‌کرد اظهار‌داشت: اگر کسی بنیان اعتقادی در او ضعیف بود به اینجا می‌رسد و اگر تعلقات دنیایی خود را زیر پا بگذاریم می‌توانیم مانند شهدا به مردم خدمت کنیم.

فتنه اصلاح‌طلبان در سال۸۸ موجب شناخت بیشتر ملت ایران از آنان شد
فرمانده نیروی سپاه قدس با یادآوری فتنه اخیر ابراز داشت: این حوادث کوچکی که اخیرا در ایران اتفاق افتاد برای شما ملت ناچیز بود، اما ملت‌های مقاومت را در منطقه نگران کرده بود و از ما سوال می‌کردند، چون آن‌ها به ایران امید دارند، ایران در جان‌های مردم منطقه جا گرفته است، شما دیدید یک سازمان کوچکی که نترسیدن را از ملت ایران یاد گرفت، به‌نام حزب‌الله چه سیلی به رژیم صهیونیستی زد و او را سرجای خود نشاند.

سلیمانی با بیان رموز موفقیت ایران تأکید کرد: امروز رمز موفقیت ما در دو چیز است یکی پیروی مطلق از امام خامنه‌ای عزیز و این فقیه عالیقدر، من متاسفم که برخی که خود را پیرو خط امام می‌دانند به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند، این درست است؟ امروز برخی که در گوشه نشسته‌اند و کز کرده‌اند و در برابر انقلابی که امام تاسیس کرد، پز اپوزیسیون را می‌دهند این غلط است، البته خیلی‌ها مثل کف روی آب بودند و رفتند.

فتنه ســال ۸۸ علاوه بر ایراد خسارات جانی و مالی فراوان به مردم و بیت‌المال که تــا دهها هزار میلیارد تومان برآورد شــد، امنیت ملی کشــور را هم دچار خدشه کرد که این مسئله اثر کاملاً محسوسی در بخشهای مختلف به‌ویژه اقتصادی داشت؛ اغلب کســب‌وکارها به دلیل نبود امنیت از رونق افتاد، درصد بیکاری بالا رفت، صادرات نزولی شد، نرخ سرمایه‌گذاری به‌شــدت کاهش یافت و…. علاوه بر اینها فتنه مذکور نقطه آغازی برای تشدید تحریم‌های ظالمانه دشمنان این مرز و بوم خصوصا آمریکایی‌ها شد. به عبارتی اگر خیانت سران فتنه نبود و آنان به قانون تمکین می‌کردند و با اسم رمز تقلب به آشوب و جنایت دست نمی‌زدند چه‌بسا غربی‌ها به این محاسبه غلط نمی‌رسیدند که با افزایش تحریم‌ها می‌توانند پروژه فشــار حداکثری را علیه ملت ایران به اجرا گذارند. متأسفانه در همان ایام اعلام شد برخی سران فتنه، چراغ سبزهایی به عوامل خود در خارج از کشور داده‌اند تا باعث گسترش فشارها بر ایران شوند که نتیجه آن هم تصویب “قانون جامع تحریم‌ها، مسئولیت‌پذیری و محرومیت ایران” در كنگره آمریكا بود كه شــامل تحریم انرژی، تحریم بانكی و تحریم فروش بنزین به ایران شــد. البته جرائم نابخشودنی اصحاب فتنه به همین جا نیز ختم نشد و آنان با گســتاخی بیحد خود، ضمن حمایت از هتاکان به عاشورای حسینی و عزای سیدالشهداء علیه‌السلام آنها را “مردمان خداجو” نامیدند.

تمام این تلاش‌ها و برهم‌زدن اتحاد و امنیت کشور از سوی جریان موسوم به اصلاح‌طلبان به‌طور مستقیم در تقابل با مکتب حاج قاسم قرار داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 20 =