کد خبر : 248162
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
-

طرحی که به برکت سردار سلیمانی ثمره داد

طرحی که به برکت سردار سلیمانی ثمره داد

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در

به گزارش قائم آنلاین، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

در طرح مقابله با کرونا، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

در گزارش روزانه امروز به نمونه هایی دیگر از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است، اشاره می‌کنیم:

آمار کرونایی‌ها در گیلان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی هشت هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند که ۶ هزار نفر به این ویروس مبتلا بوده و برخی‌ها در مراکز درمانی و مابقی در منزل به قرنطینه خود پرداختند.

انجام این طرح از اوایل آذرماه در کشور آغاز و بر اساس آمار نتایج‌ بسیار خوبی را به همراه داشته و طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت اکنون هیچ شهر قرمز در کشور وجود ندارد.

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۵۰ درصد از جمعیت گیلان در طی کمتر از سه روز مورد پایش قرار گرفتند، به‌گونه‌ای که بیش از سه هزار نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و بالغ‌بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان برای اجرای ای طرح ساماندهی و آموزش دیدند.

آبتین حیدرزاده می‌گوید پس از گذشت هفته بالاخره آمار روزانه مبتلابه کووید ۱۹ به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار شناسایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۵۰۰ نفر رسیده است.

 احیای روحیه جهادی در بین مردم پارس آباد

حسن نوری، فرمانده سپاه پارس آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پارس آباد اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ۱۰۰ بسته معیشتی توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه(س) ناحیه سپاه پارس آباد در بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

فرمانده سپاه پارس آباد تصریح کرد: در پویش «سلیمانی‌ها» پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان پارس آباد در زمینه‌های مختلف همچون آگاه‌سازی و همراه‌سازی اهالی محل نسبت به رعایت ضوابط ومقررات بهداشتی، ارائه تذکرات مبنی بر پرهیز از هرگونه تجمع، ضدعفونی کردن معابر، کمک مؤمنانه، اهدای خون، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تهیه، تولید و توزیع ماسک همکاری می‌کنند.

نوری با بیان اینکه شیوع کرونا، سبب احیای روحیه جهادی در بین مردم شد، اظهار داشت: مردم در طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی در پایش و غربال‌گری با بسیج همکاری خوبی داشتند.

 از فعالیت ۵۲۰ پایگاه بسیج تا غربالگری ۳۷ هزار خانوار در خراسان جنوبی

هاشم هیهات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به تشریح اجری طرح شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای  این طرح همکاری و فعالیت دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین بهره‌مند خواهیم شد تا برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و توزیع شود.

تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» در  استان پایش و غربالگری شدند

هیهات با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای این طرح هفت هزار و ۶۴۸ بسته حمایتی، پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۶۴۵ غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده، عنوان کرد: تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح  محله‌محور شهید «سلیمانی» در استان پایش و غربالگری شدند.

 از کاهش ۵۵ درصدی ابتلا تا خبرهای خوب از پایین آمدن فوتی‌ در کهگیلویه و بویراحمد

محمدمهدی بانشی،رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به برکت این طرح همچنین اجرای محدودیت‌ها و حساسیت مردم مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به هفته اول آذرماه ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تعداد افراد مثبت در هفته اول آذرماه یک هزار و ۶۸۲ نفر در روز بود که با اجرای این طرح و اعمال محدودیت‌ها به ۷۵۲ نفر مثبت در هفته اول دی رسیده که کاهش ۵۵ درصدی ابتلا را شاهد هستیم‌.

بانشی ضمن تقدیر از حمایت‌های بسیج از افراد که کووید آنها مثبت شده گفت: از ۴ هزار و ۸۰۰ موردی کووید مثبت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر توسط بسیج بسته حمایتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند که این آمار ۱۹ درصد بیشتر از هدف طرح بوده است.

وی در پایان با اشاره به توزیع ۳ هزار و ۳۰۰ مورد بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۲۱۵ مورد رهگیری تماس‌ها و ۴ هزار و ۸۰۵ مورد مراقبت در منزل بوده است. مشکلاتی در طرح وجود دارد از جمله عدم توجه به حوزه بهداشت که امیدوارم به مقام عالی وزارت منعکس شود.

۹۰ درصد جمعیت کردستان زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان گفت: بر اساس آمارها در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و جمعیت هلال احمر کردستان در اجرای این طرح مشارکت دارند که در پایگاه‌های بهداشت سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج تیم‌هایی متشکل از این نهادها مستقر هستند.

مرادنیا یادآور شد: در مجموع از ابتدای اجرای این طرح تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان که حدود ۹۰ درصد جمعیت کردستان را شامل می‌شود در محلات مختلف سطح استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در نتیجه اجرای این طرح تاثیرات بسیار مثبتی را از لحاظ کاهش مرگ‌ومیر و مبتلایان به این ویروس شاهد بوده‌ایم به‌طوری‌که میانگین مرگ در استان تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۳٫۶ درصد بود که امروز این رقم به ۶٫۲ نفر رسیده و ۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

استاندار کردستان گفت: همچنین تعداد بستری‌های مشکوک از ۱۵۵ نفر به ۷۲ نفر رسیده و از این لحاظ نیز کاهش ۵۳ درصدی را شاهد هستیم.

مشارکت ۱۰ هزار نفر در طرح «شهید سلیمانی» در استان مرکزی

سید علی آقازاده گفت: در استان مرکزی بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در قالب صدها تیم عملیاتی برای اجرای موفق طرح شهید سلیمانی تلاش‌های زیادی انجام دادند و خانه به خانه و محله به محله برای تأمین سلامت مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

استاندار مرکزی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی مکملی بر همه اقدامات در طول یک سال گذشته برای مقابله با کرونا بود و قطعا طرح شهید سلیمانی آثار و برکات زیادی هم در طول بیماری کرونا و هم پس از این بیماری خواهد داشت؛ چراکه قرار نیست این طرح به زودی تمام شود و قطعا تحول‌آفرین خواهد بود.

به گفته آقازاده، طرح شهید سلیمانی حامی همه مردم برای تامین سلامت آنها و خصوصا محله‌های حاشیه‌نشین است و برنامه‌ریزی‌هایی که در طرح شهید سلیمانی انجام شد حتی برای خانواده‌های روستایی نیز بسیار برکات خوبی داشت.

آقازاده بیان کرد: خوشبختانه به برکت طرح شهید سلیمانی امروز نقطه و شهر قرمز در استان نداریم و تنها ۳ شهر در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

کاهش ۷۰ درصدی مراجعین کرونا با اجرای طرح سردار سلیمانی در البرز

محمد فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هدف گذاری در محلات به منظور تحقق طرح شهید قاسم به مدت یک هفته آغاز و سپس عملیاتی شد که در جریان این طرح موفق شدیم از وضعیت قرمز رو به رشد و فزاینده به نارنجی و شاهد نزول بسیار خوب در شرایط کرونا تغییر وضعیت دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه کاهش ۷۰ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانی را ایجاد کرد و تعداد فوتی‌ها که مبنی ۳۵ نفر بود امروز به یک تا ۲ نفر رسیده است.

فتحی در خصوص واکسن کرونا نیز خاطرنشان کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی همچنین مراکز خصوصی تست کرونا را انجام می دهند که در سامانه نیز ثبت می‌شود.

کاهش ۳۲ درصدی تعداد جان‌باختگان کرونا در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: طرح مدیریت محله محور کرونا خیلی سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، تاثیرات خود را نشان داد.

کوشکی همچنین میزان کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری مشکوک را در این مدت به ترتیب ۶۲ و ۵۰ درصد عنوان کرد که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۲۰ درصد بهتر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تا کنون ۱۹۴۹۰ نفر که در معرض ابتلا قرار داشته‌اند شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۲۷ نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه افزود: برای ۱۱۰۸ نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد ۸۱ نفر مثبت اعلام شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه به برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون ۷۱۸۰ خانواده آسیب‌پذیر شناسایی شده و از بسته‌های حمایتی برخوردار شده‌اند.

غربالگری بیش از ۱۶۴ هزار گچسارانی در طرح محله محور شهید سلیمانی

سرهنگ سیدعلی اصغر نورایی نسب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار کرد:  از آغاز  طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در گچساران تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۴ نفر در قالب ۵۵ هزار و

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران افزود: ۴۷۲ تیم ۲ نفره در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان کار مراقبت و رصد اولیه را انجام می دهند.

نورایی نسب تصریح کرد: در زمینه رصد اولیه و پایش خانواده ها در محلات تعداد ۵۸۹ نفر مشکوک به کرونا بوده که به مراکز سلامت معرفی شدند و از مجموع این تعداد نفرات ۳۰۱ نفر تست کرونا انجام شد که ۶۵ نفر مثبت بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: در طرح محله محور۶۱ تیم حمایتی تشکیل شده که این تیم از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد  بسته های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمانهای مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

نهضت مواسات عطر حاج قاسم گرفت

منوچهر دانشمند در بندرعباس گفت: به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار استان هرمزگان با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: در ادامه چهارمین مرحله از رزمایش همدلی و احسان و توزیع بسته‌های معیشتی در میان اقشار کم‌برخوردار و محروم استان، بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به توزیع ۲۴هزار بسته معیشتی در مناطق محروم هرمزگان کرد.

دانشمند ارزش کمک‌های این مرحله در استان هرمزگان را ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد که با اولویت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا، در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان در پایان تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هرمزگان اقدامات خوبی در رابطه با کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا در استان انجام داده است.

به کارگیری ۳۵۶ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در نوشهر

حسین جناسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در ارتباط با طرح شهید سلیمانی برای مهار و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ۵۳ تیم رصد و شناسایی در ۸۲ پایگاه مقاومت شهرستان نوشهر در این طرح فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در تیم رصد و شناسایی برقراری ارتباط با سفیران سلامت، بیماریابی و کنترل بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شود، افزود: تیم مراقبتی متشکل از ۱۵ نفر است، یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ بهورز یا بهیار بسیجی، که ما ۳۶ نفر بسیجی را برای این تیم به شبکه بهداشت معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه جمعا ۳۵۶ بسیجی و تعدادی پاسدار و ۱۰ خودروی نظامی برای این طرح به‌کارگیری کرده ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۵۰ بیمار مشکوک به کرونا را شناسایی کردیم، ۸۰۰ تماس داشته ایم و ۶۴۸ بسته معیشتی به افراد کم‌بضاعت داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + بیست =