کد خبر : 248248
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
-

ساخت سامانه ضدعفونی کننده ازن با فناوری نانو

ساخت سامانه ضدعفونی کننده ازن با فناوری نانو

به گزارش قائم آنلاین، دکتر بیتا مهروی درباره این دستگاه گفت: دستگاه تولید سامانه ضدعفونی یک دستگاه خانگی، صنعتی و بیمارستانی است که از قابلیت ضدعفونی کنندگی «ازن» در ساخت آن بهره‌برداری شده است. وی با بیان اینکه ازن برای سلامتی انسان مضر است، اما خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی دارد، افزود: نوآوری این سامانه

به گزارش قائم آنلاین، دکتر بیتا مهروی درباره این دستگاه گفت: دستگاه تولید سامانه ضدعفونی یک دستگاه خانگی، صنعتی و بیمارستانی است که از قابلیت ضدعفونی کنندگی «ازن» در ساخت آن بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه ازن برای سلامتی انسان مضر است، اما خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی دارد، افزود: نوآوری این سامانه در این است که پس از اتمام ضد عفونی کردن به کمک تکنولوژی نانو، ازن به اکسیژن تبدیل شده و کوچکترین خطری برای انسان و محیط زیست ایجاد نمی‌کند. این دستگاه دوستدار محیط زیست، توانایی ضدعفونی کننده تمام وسایلی که به ازن حساس نباشند را دارد و دارای مجوز غذا دارو و آزمایشگاه معتمد محیط زیست نیز است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دستگاه مشابهی ندارد و در حال مذاکره با چند شرکت ایتالیایی و آلمانی برای راه‌اندازی خط تولید آن در اروپا هستیم.

مهروی ادامه داد: این دستگاه از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و نیاز به هیچ ماده شوینده ندارد. همچنین حمل آسان، عدم حساسیت و ایمنی برای انسان از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی از حمایت مسئولان این دانشگاه تشکر کرد و افزود: چالش های بسیاری در مسیر فعالیت ما وجود داشت که بدون حمایت دانشگاه رفع این چالشها و ساخت دستگاه امکان‌پذیر نبود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 7 =