کد خبر : 247929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
-

چرا کم آبی بدن همچنان در زمستان خطری جدی محسوب می شود؟

چرا کم آبی بدن همچنان در زمستان خطری جدی محسوب می شود؟

به گزارش قائم آنلاین، کم آبی شدید می تواند منجر به سردرگمی، غش، شدت گرفتن ضربان قلب و تنگی نفس و حتی شوک شود. احتمال اینکه با نشستن روی صندلی به چنین علائمی دچار شوید کم است، اما امکان دارد که علائم خفیف تری از بی آبی بدن را تجربه کنید که عبارتند از: –

به گزارش قائم آنلاین، کم آبی شدید می تواند منجر به سردرگمی، غش، شدت گرفتن ضربان قلب و تنگی نفس و حتی شوک شود. احتمال اینکه با نشستن روی صندلی به چنین علائمی دچار شوید کم است، اما امکان دارد که علائم خفیف تری از بی آبی بدن را تجربه کنید که عبارتند از:

– سردرد: سردرد نشانه ای کم آبی بدن و میگرن است. طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن آب فراوان و روزانه می تواند از بروز میگرن جلوگیری کند.
– خشکی دهان
– خشکی پوست
– سرگیجه
– نداشتن انرژی: البته نخوردن صبحانه و درکل نداشتن تغذیه نیز می تواند باعث کاهش انرژی شود، اما کم آبی نیز نقش مهمی در این میان ایفا می کند.

– مشکل تمرکز: بی آبی باعث کاهش تمرکز، توجه و هماهنگی بدن می شود.

– افزایش جراحات: ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند، درصورت کم آبی بدن بیشتر مجروح خواهند شد. سلول ها سرشار از آبند و این آب بروی جریان خون و تقویت عضلات تاثیر می گذارد.

– کاهش ادرار: اگر فاصله زمانی بین ادرارها بیشتر ازدوساعت بوده یا کم رنگ است، بنابراین بدنتان کم آب می باشد.

۵ نکته برای آب رسانی به بدن در زمستان

۱٫ باخودتان بطری آب به همراه داشته باشید: هرجا می روید بطری آب را نیز همراه داشته باشید، حتی در خانه

۲٫ روی میز کارتان پارچ یا بطری آب قرار دهید: با این کار بخودتان یادآوری می کنید که باید در زمان های مشخص آب بنوشید

۳٫ نوشیدنی یا آب را طعم دار کنید: مقداری میوه در داخل آب مصرفی بریزید. می توانید از تی بگ های چای سرد غیر شیرین هم استفاده کنید یا مقداری لیمو یا شاتوت به آب اضافه کنید

۴٫ غذاهایی حاوی آب فراوان مصرف کنید: میوه ها و سبزی جات دارای آب فراوانی هستند اما غذاهایی مانند سوپ هم می توانند آب مورد نیاز بدن را تامین کنند

۵٫ قانون ۱:۱ را تمرین کنید: مثلا پس از استفاده از یک لیوان قهوه یک لیوان آب بنوشید.

۳فاکتوری که می تواند در زمستان منجر به کم آبی بدن شود:

۱٫گرمای داخل خانه یکی از عوامل مهم کاهش آب بدن است

وسایل گرمایشی داخل خانه باعث می شود که سرمای بیرون را حس نکنید، اما این هوا برخلاف رطوبت هوابی تابستانی خشک است. کار کردن در خانه، خوابیدن و انجام کارهای روزمره باعث می شود که بیشتر در معرض این هوای خشک قرار بگیرید، بنابراین بدن آب و رطوبت خود را از دست می دهد.

۲٫ پوشاندن بیش از حد بدن عامل دیگری برای کاهش آب بدن است

در زمستان و با کاهش دما، بیرون رفتن از خانه برای بدن و مغز نتایج خوبی در بر دارد. اما از انجایی که دوست ندارید سرما را تجربه کنید، بنابراین بیش از حد لباس می پوشید. پوشیدن لباس بیش از حد و حضور در هوای سرد باعث می شود که احساس گرمای شدید نکنید، بنابراین بیش از همیشه عرق می کنید و متوجه از دست دادن آب بدنتان نیستید.

۳٫ در زمستان آب زیاد نمی نوشید

در هوای گرم همیشه نوشیدن آب خنک لذت بخش است اما در سرما ما احساس تشنگی نمی کنیم و در خارج از خانه با خودمان بطری آب حمل نمی کنیم. بنابه مطالعات انجام شده مردان روزانه ۱۶فنجان مایعات و زنان ۱۱ فنجان مایعات دریافت کنند. بهترین راه بررسی کم آبی بدن از طریق رنگ ادرار است. اگر رنگ ادرار زرد بود، پس بدن شما به اندازه کافی آب در اختیار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =