کد خبر : 247963
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۹:۰۵
-

تکرار دروغ مخالفت رژیم صهیونیستی با برجام

تکرار دروغ مخالفت رژیم صهیونیستی با برجام

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه دولتی ایران دیروز گفت‌وگوی حسین موسویان، متهم تبلیغ علیه نظام با یک خبرگزاری داخلی را منتشر کرد. وی دروغ مخالفت رژیم صهیونیستی با برجام را تکرار کرده است. موسویان مدعی شده است: «این خط قرمز اسرائیلی بوده وهست. علت اینکه صهیونیست‌ها، سعودی‌ها، اعراب و نیروهای تکفیری، نئوکان‌ها و حتی ضد

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه دولتی ایران دیروز گفت‌وگوی حسین موسویان، متهم تبلیغ علیه نظام با یک خبرگزاری داخلی را منتشر کرد. وی دروغ مخالفت رژیم صهیونیستی با برجام را تکرار کرده است. موسویان مدعی شده است: «این خط قرمز اسرائیلی بوده وهست. علت اینکه صهیونیست‌ها، سعودی‌ها، اعراب و نیروهای تکفیری، نئوکان‌ها و حتی ضد انقلاب‌ها نمی‌خواستند و نمی‌خواهد که توافق هسته‌ای صورت بگیرد، این بوده و هست که غنی‌سازی و آب سنگین برای ایران از نظر مقررات به رسمیت شناخته نشود… این ماجرا اصل ماجرای دعوای هسته‌ای است که صهیونیست‌ها بانی اصلی آن هستند و می‌گویند ایران نباید غنی‌سازی و آب سنگین داشته باشد. عده‌ای هم در داخل متاسفانه درک درستی از اصل دعوای هسته‌ای ندارند و ضد برجام کار می‌کنند. صهیونیسم بین‌الملل می‌خواهد که تنها قدرت هسته‌ای خاورمیانه باشد و نه تنها ایران بلکه مصر و ترکیه و عربستان وهیچ کشوری، قدرت به چالش کشیدن تنها قدرت هسته‌ای خاورمیانه را نداشته باشد.»

وی ادعا کرده است: «اصلاً فرض ما اینکه همه مخالفین برجام در داخل نه نفوذی هستند نه وابسته و نه مزدور و دلشان هم برای انقلاب می‌سوزد. قطعاً بسیاری از آنها واقعاً هم مخلص هستند اما بالاخره باید اصل را درک کنند که اصل دعوا بر سر چیست. این بازی را صهیونیست‌ها علیه برجام راه انداخته‌اند و سعودی‌ها و اماراتی‌ها هم آنجا فعال شدند. همه این کشورهای عربی متحد آمریکا می‌گویند اگر برجام به ایران حق غنی‌سازی و آب سنگین می‌دهد، چرا برای ما نباشد؟»

کدام طیف با رژیم صهیونیستی پیوند دارد؟
برخلاف دروغ‌بافی مدعیان اصلاح‌طلبی، رژیم صهیونیستی نه تنها با برجام مخالف نیست بلکه آن را یک موهبت برای خود می‌داند.
تیرماه ۹۶ و در دوسالگی برجام، مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی (کارمی گیلون رئیس‌اسبق شین‌بت) در فارن پالیسی نوشت: برجام برای اسرائیل یک موهبت بود.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز اخیراً از هماهنگی‌های پشت پرده مقامات اسرائیل با بایدن در مورد ایران خبر داد و نوشت: در جریان مذاکرات اولیه‌ای که اخیراً بین مقامات اسرائیلی و آمریکا انجام شده، اسرائیلی‌ها وعده داده‌اند که به صورت علنی با بایدن و اهداف تیمش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مخالفت نخواهند کرد.
این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: همچنین اسرائیل خواهان توافق جدیدی است که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در خاورمیانه را محدود کند.
علاوه‌بر این‌ها، فروردین ۹۷ گادی ایزنکوت، رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با هاآرتص گفته بود: توافق هسته‌ای با ایران با همه نواقصی که دارد، اثربخش بوده و تحقق چشم‌انداز هسته‌ای ایران را برای ۱۰ تا ۱۵ سال متوقف کرده است.
همچنین در فروردین ۹۷ چهار نظامی ارشد سابق رژیم صهیونیستی (از جمله دو وزیر جنگ پیشین این رژیم) مخالفت خود را با لغو برجام اعلام کردند. شائول موفاز، بنی گانتز، دن هالوتز و موشه یعلون، در جریان یک پنل برگزار شده در کنفرانس روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، مخالفت خود را با لغو برجام ابراز داشتند. از این چهار نفر، شائول موفاز و موشه یعلون سابقاً سمت وزارت جنگ را در فلسطین‌اشغالی برعهده داشته‌اند.
لازم به تصریح است که منتقدان توافق هسته‌ای از بابت تعهدات نقد در برابر وعده‌های نسیه، نگرفتن تضمین، اعتماد دولت به دشمن و عدم توازن تعهدات هشدار می‌دادند اما بزک‌گران آمریکا، آنها را هم‌پیوند با اسرائیل می‌خواندند! این در حالی است که رژیم صهیونیستی ضمن اقبال به برجام، در پی افزودن دیگر توانمندی‌های ایران (موشکی، منطقه‌ای) به برجام است و از این رو، متحد اسرائیل عناصر معاند متظاهر به اصلاح‌طلبی‌اند که می‌گویند بر سر برد موشک‌ها و نفوذ منطقه‌ای باید مذاکره کنیم!

دروغ‌پردازی و بهره‌برداری سیاسی از واکسن کرونا برای تحمیل FATF
روزنامه اینترنتی همدلی در مطلبی نوشت: یکی از موارد قابل‌توجه در زمینه تهیه واکسن، حجم زیادی از پول‌های بلوکه‌شده ایران در کشورهای خریدار نفت است که در صورت آزاد شدن این منابع مالی، شاید ما نیز جزء اولین کشورهایی در جهان بودیم که از این واکسن برای جلوگیری از سرکشی هر چه بیشتر این همه‌گیری بهره می‌بردیم، البته درصورتی‌که اما و اگرهای دیگر مانند تحریم‌ها یا مشکلات نپیوستن به FATF مطرح نبود.
در ادامه این مطلب آمده است: حالا بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، بیش از ۸۰ کشور جهان، نزدیک به هفت میلیارد دوز از این واکسن را داده‌اند و این در حالی است که درگیری با مسائلی همچون منابع بلوکه‌شده در کشورهای دیگر ناشی از نپیوستن به FATF کار ما را در این زمینه سخت‌تر کرده است. نکته‌قابل توجه‌اشاره رسانه‌های خارجی به کشورهای ضعیفی همچون اکوادور، افغانستان، پاناما و حتی ونزوئلا است که با جای خالی ایران در لیست خریداران واکسن همراه شده است. تحلیلگران بین‌المللی می‌گویند حتی یک روز تأخیر در خرید این واکسن علاوه به جان انسان‌ها، خسارت‌های اقتصادی زیادی را نیز در پی دارد. بر همین اساس برآوردهای تحلیلگران داخلی نیز حکایت از این دارد که به‌طور میانگین کرونا حدود ۳۲ میلیارد دلار خسارت به کشور از زمان شیوع خود وارد کرده است.
همدلی نتیجه گرفت: با چنین نگاهی به نظر می‌رسد خسارت‌های مالی و جانی کرونا، فرصت امروز و فردای ما را ندارد و باید مسئولان هر بهانه‌ای که پیش روی خرید این واکسن وجود دارد را از بین ببرند و همگام با کشورهای دنیا منابع و زمینه‌های لازم برای واردات را فراهم کنند.
لازم به ذکر است که سعید نمکی وزیر بهداشت چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با شبکه خبر در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع FATF تأثیری بر روند بهداشتی و درمانی کشور داشته، اظهار داشت: «پیوستن ما به برخی از مراودات بین‌المللی مهم است، اما من تأثیر آن را بر نظام سلامت در اوضاع کنونی، به‌ویژه در رابطه با (خرید) واکسن خیلی جدی نمی‌بینم.»
همچنین عبدالناصر همتی، پنجشنبه‌شب در برنامه خبر شبکه یک سیما با‌اشاره به چگونگی رفع مشکل خرید واکسن کرونا گفت: امروز با همکاری وزارت بهداشت و درمان موفق شدیم منابع مالی موردنیاز برای واردات ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کرونا را به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی حواله کنیم.
وی افزود: ما توانستیم این حواله را از طریق سه بانک در ترکیه، اروپا و یک شعبه بانک ایرانی با اخذ مجوز از اوفک ارسال کنیم.

علاوه‌بر این، آیت‌الله آملی لاریجانی (رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام) نیز روز گذشته بار دیگر اعلام کرد «خرید واکسن کرونا به FATF ربطی ندارد.»
از سویی باید گفت که طبق گفته‌های محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت «اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید این‌گونه اقلام ندارد و به‌طورکلی وارد این‌گونه مصادیق هم نمی‌شود.»
نکته دیگر آنکه، مشکل بلوکه شدن پول‌های ایران در کشورهای دیگر، به خاطر تحریم‌های آمریکاست نه FATF.

سازمان FATF، اسمی زیبا با کاربردی مخرب است
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در موضوع FATF ظاهر و اسم بسیار زیبا است. مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم موضوعاتی است که به آن اعتقاد داریم، اما در دنیای امروز از این واژه استفاده‌های چندگانه می‌شود. عده‌ای اسامی خوبی را برای این تشکیلات‌ها به کار می‌برند اما در عمل آن را به صورتی تفسیر می‌کنند که برای فشار به کشورهای مستقل است. تعریف تروریسم نیز کاملاً مبهم است. خود آنها گروه‌های تروریستی را در منطقه حمایت کرده و اطلاعات و تجهیزات در اختیار آنها می‌گذارند یا حتی تروریسم دولتی که دانشمندان و افراد تاثیرگذار را ترور می‌کند، محکوم نمی‌کنند».

مهمان پرست در ادامه گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا مسئولیت ترور را برعهده می‌گیرد اما در اینجا تروریسم از نظر آنان محکومیتی ندارد. اگر حزب‌ا… لبنان بخواهد از خاک خود دفاع یا مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومت کند، می‌گویند حزب‌ا… لبنان تروریست است و باید تحریم شود. بنابراین واژه‌ها ظاهر زیبایی دارند اما کاربردهای آنان می‌تواند مخرب باشد».
کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کرده‌اند که هدف اصلی FATF هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا است. در این میان مبارزه با تروریسم و همچنین مبارزه با پولشویی به هیچ عنوان برای این سازمان موضوعیت ندارد.

کوچک‌تر شدن سفره مردم ۱۷ استان در دولت روحانی
روزنامه حامی دولت اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود نوشت: «با بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار در ۱۷ استان نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی، آشامیدنی و دخانیات» بیشتر از ۵۷٫۹ درصد است. بدین معنا که ساکنان این استان‌ها برای خرید یک سبد مشخصی از خوراکی نسبت به آذر سال گذشته باید بیش از ۵۷٫۹ درصد هزینه بیشتری بپردازند. اغلب این استان‌ها تورم نقطه‌ای بالاتر از میانگین کشوری نیز دارند. افزایش قیمت‌های خوراکی در کنار بالا رفتن آمار بیکاری پس از شیوع کرونا و رسیدنش به سطح ۱۸٫۵ درصد در تابستان، می‌تواند نگرانی‌ها درخصوص کوچک‌تر شدن سبد معیشتی خانواده‌ها را بیشتر کند. به خصوص اینکه اغلب افزایش قیمت‌ها در گروه کالاهای اساسی بوده است. به گونه‌ای که تورم ۱۲ ماه منتهی به آذر سال جاری و تورم نقطه‌ای آذر گروه نان و غلات ۴۰ و ۶۰ درصد بوده است.»
اذعان این روزنامه حامی دولت به کوچک‌تر شدن سفره مردم در حالی است که رئیس‌جمهور برآمده از جریان اصلاحات در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ می‌گفت آنچنان رونقی ایجاد کنم که دیگر نیازی به یارانه نداشته باشید، روحانی در زمان انتخابات به خدا قسم خورده بود که دیگر هیچ وقت به سال‌های بین ۸۴ تا ۹۴ برنخواهیم گشت. او با فهرستی از وعده‌ها در هر دو دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و سکان‌دار عرصه اجرا شد. آقای روحانی نتوانست آن شعارهایی را که با مذاکره و برجام به مردم می‌داد و روی آنها موج‌سواری می‌کرد، محقق کند و حقاً و انصافاً به یک مدل وعده‌های بی‌سرانجام یا وارونه و یک الگوی عاقبت‌سنجی برای مدیران آینده کشور تبدیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 16 =