کد خبر : 247985
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

اجرای ۵پروژه مشترک بین دانشگاه‌های تهران و علوم‌پزشکی تهران

اجرای ۵پروژه مشترک بین دانشگاه‌های تهران و علوم‌پزشکی تهران

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه یک اکوسیستم ویژه ای را در کشور به وجود آورده است و ما پنج پروژه بزرگ از طرف دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران در دست انجام داریم که خود این پروژه ها از

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه یک اکوسیستم ویژه ای را در کشور به وجود آورده است و ما پنج پروژه بزرگ از طرف دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران در دست انجام داریم که خود این پروژه ها از لحاظ محتوایی و عملکرد چهره اطراف دانشگاه تهران را به عنوان قویترین مرکز علم و فناوری کشور تغییر خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه شهر دانش دانشگاه تهران مصوبه دولت را دارد، گفت: هر ساله مجلس ردیف بودجه ای برای آن در نظر می گیرد. بنابراین از لحاظ قانونی پشتوانه حقوقی کامل دارد و شاید بخشی از ساکنین اطراف دانشگاه که حدود هشت درصد فضای باقی مانده در اختیار آنها است، نگران آینده املاک خود هستند که ما در طرحی که ارائه کردیم نگرانی آنها را رفع نمودیم.

وی ادامه داد: بنابراین طرح شهر دانش از لحاظ حقوقی، قانونی و دستگاه های دولتی مشکلی ندارد و فقط ابهامی برای برخی ساکنین ایجاد کرده که این ابهام نیز در پیش بینی های ما در طرح پیشنهادی مرتفع می شود.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص محدوده جغرافیایی شهر دانش نیز گفت: شهر دانش از سمت شرق به خیابان وصال، از سمت غرب به خیابان کارگر، شمال به بلوار کشاورز و از جنوب به خیابان انقلاب منتهی می شود و دانشگاههای تهران و علوم پزشکی تهران ۷۰ درصد محدوده جغرافیایی مورد نظر را خریداری کردند و در حال حاضر مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری در این محدوده مستقر است. بنابراین عملا شهر دانش شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ما با وزارت نفت توافق کردیم بخشی از مراکز نوآوری خود را در محوطه شهر دانش مستقر کنند. معاونت علم و فناوری نیز از این طرح پشتیبانی می کند. بنابراین تمامی دستگاه ها پشتیبان این طرح هستند اما به دلیل اینکه دولت در چند سال گذشته دچار مشکلات مالی شد، لذا نتوانست در حوزه بودجه تعهدات خود را انجام بدهد که امیدواریم با تمهیداتی که پیش بینی کرده ایم،  اجرای طرح دچار تاخیر نشود.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر شهر دانش شکل گرفته است اما بحث این است که برخی از ساختمان هایی که در این محدوده است به دلیل فرسودگی متناسب با نیاز پیش بینی شده در شهر دانش نیستند که ما به مرور این تغییرات را انجام می دهیم و تعجیلی برای اینکه تمامی ساختمان های این طرح متناسب با فعالیت های شهر دانش شود، نداریم .

دکتر نیلی تاکید کرد: حدود ۱۳۰ ساختمان محدوده شهر دانش که واجد ارزش تاریخی هستند، باقی خواهند ماند و فقط نوسازی و بازسازی می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران ۵ مورد از  ساختمان های فوق را نوسازی و بازسازی کرده و مابقی ساختمان ها نیز یا متعلق به مردم و یا سایر دستگاه ها است که طبیعتا فعالیت درون این ساختمان ها با ماموریت های شهر دانش مطابقت پیدا خواهد کرد، سایر ساختمان ها نیز متناسب با عمر و عملکرد ساختمان مورد بازسازی یا نوسازی قرار می گیرند.

رییس دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: ساختمان هایی که عمر مفید دارند اصراری برای تغییر آنها در محدود شهر دانش نداریم، بلکه با همین وضعیت استفاده خواهیم کرد و صرفا درون ساختمان ها متناسب با فعالیت شهر دانش مورد استفاده قرار می گیرد. آنچه اهمیت دارد، اثربخش بودن این ساختمان ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =