کد خبر : 247858
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
-

بازار کار پی ال سی، plc چگونه است

بازار کار پی ال سی، plc چگونه است

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام فنی پایتخت، با توجه به اینکه امروزه صنعت ایران و دنیا به دنبال راهکاری است تا خطوط تولید منعطفی در صنایع مختلف داشته باشد می بایست از plc ها استفاده کند در حقیقت پی ال سی نوعی کنترل کننده قابل برنامه ریزی می باشد که می تواند فرایندهای مختلف

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام فنی پایتخت، با توجه به اینکه امروزه صنعت ایران و دنیا به دنبال راهکاری است تا خطوط تولید منعطفی در صنایع مختلف داشته باشد می بایست از plc ها استفاده کند در حقیقت پی ال سی نوعی کنترل کننده قابل برنامه ریزی می باشد که می تواند فرایندهای مختلف صنعتی را هوشمند کرده و با دقت کنترل کند از قابلیت های plc می توان به اشغال فضای کمتر، کاربرد و انعطاف پذیری بیشتر، کاهش هزینه ها، دقت بالا و کیفیت مناسب عملکرد اشاره نمود حال با در نظر گرفتن این مزایا صاحبین صنایع مختلف برآن شده اند تا بجای استفاده از کنترل کننده های سخت افزاری که دقت بسیار پایینتر و خرابی زیادی دارند plc ها را جایگزین کنند در نتیجه امروزه در جامعه صنعتی ایران plc ها بسیار پرکاربرد شده اند.

از این رو نیاز به متخصصین فعال در این حوزه بیش از پیش احساس می شود که در ادامه به نحوه شروع کار، میزان سرمایه مورد نیاز و درآمد این رشته می پردازیم.

نحوه شروع به کار در حرفه plc چگونه است؟

یک فرد برای شروع به کار در رشته پی ال سی نیاز به دانش برق دارد این دانش می تواند ابتدا از دانشگاه تامین شود و یا در صورتی که رشته تحصیلی شما برق نیست نگران نباشید مراکزی در ایران وجود دارند که آموزش plc را بصورت پایه ای شروع می کنند و شما می توانید این رشته را ابتدا با گذراندن پیش نیاز آن ( رشته مونتاژ تابلو برق صنعتی) در این مراکز شروع کرده و به ثمر برسانید. در انتهای متن یکی از مراکز معتبر در زمینه آموزش پیشرفته plc را به شما معرفی می کنیم.

برای شروع بکار با تبلیغات حرفه و توانایی خود در سایت های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید جذب بازار کار این رشته شوید یکی از مزیت های رشته plc نیاز کارفرماها به پشتیبانی دائمی از طرف شخص plc man یا تکنسین پی ال سی است که در صورت ارائه خدمات مناسب از طرف شما مشتریان همیشگی در این شاخه خواهید داشت.

میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع به کار در شاخه plc چقدر است؟

یکی از مزیت های بزرگ دیگر این رشته عدم نیاز به سرمایه زیاد برای راه اندازی کسب و کار آن می باشد زیرا ابزار کاربردی آن در حقیقت دانش شخص تکنسین است که با استفاده از یک لپ تاپ یا کامپیوتر می تواند تمامی برنامه ریزی های مورد نیاز هر بخش صنعتی و خطوط تولیدی را برنامه نویسی و ارائه کند حال در صورتی که جامعه مشتریان شما زیاد شود می توانید با تاسیس یک دفتر خدمات فنی به کسب و کار خود اعتبار بیشتر داد و رشد کنید.

plc چیست و در چه صنایع ای کاربرد دارد؟

با توجه به توضیحاتی که راجب plc یا کنترل کننده های قابل برنامه ریزی داده شد چند صنایع مهم که امروزه از plc  استفاده می کنند را معرفی می کنیم.

شرکت نفت یکی از شرکت هایی است که در فرآیند کنترل پالایش خود از plc ها بهره می برد.

شرکت های خودرو سازی: این شرکت ها برای بالاتر بردن دقت در مراحل مونتاژ و رنگ خودرو از plc ها برای کنترل رباط ها و سایر ادوات خود استفاده می کنند.

شرکت های مواد غذایی: در واقع برای کنترل کیفیت و میزان ترکیب مواد با هم نیاز است تا از plc برای برنامه ریزی و بالاتر بردن دقت در این صنایع استفاده شود.

راهنمایی و رانندگی: کنترل و برنامه پذیری چراغ های راهنمایی و رانندگی اغلب با plc انجام می شود.

شرکت های تولیدی: کنترل خطوط تولید با plc ها بسیار راحت تر است و شرکت های تولیدی برای بالاتر بردن سرعت و دقت تولید از plc ها استفاده می کنند.

صنعت ساختمان: برای کنترل اتوماتیک یا حتی هوشمند سازی ساختمان ها از پی ال سی ها نیز در صنایع ساختمان استفاده می شود.

ابزار مورد نیاز برای شروع به کار در رشته plc

در این رشته همانطور که قبلا هم گفته شد نیاز به ابزار خاصی نیست و تنها با در اختیار داشتن یک کامپیوتر شخصی و تعدادی کابل رابط برنامه ریزی plc کار خود را در صنعت شروع کنید.

میزان درآمد تکنسین plc چقدر است؟

میزان درآمد یک تکنسین plc در سال جاری معادل ۲ برابر حقوق یک کارمند با حقوق وزارت کار می باشد که افزایش این درآمد به شرایط خاصی مثل میزان تسلط شخص در حرفه پی ال سی، نحوه تبلیغات و نوع کار یا پروژه انجام شده بستگی دارد، حال شما می توانید با یک شروع قدرتمند در این حرفه که نیازمند آموزش تخصصی در این زمینه است شغل خود را با خیالی آسوده تر شروع کنید از جمله مراکزی که در این رشته بصورت حرفه ای به آموزش پرداخته و پشتیبانی خوبی از کارآموزان انجام می دهد، آموزشگاه فنی پایتخت می باشد که در زیر راه های ارتباطی با این موسسه را مشاهده می کنید.

آدرس وب سایت: fannipaytakht.com

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۵۷۷۳۸۵ و ۰۲۱۶۶۵۷۷۳۸۶

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هجده =