کد خبر : 247848
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
-

اموزش اتصال به شبکه ایکس باکس با استفاده از dns

اموزش اتصال به شبکه ایکس باکس با استفاده از dns

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام تک سیرو، از شروع تحریم های مایکروسافت علیه کاربران ایرانی طرفدار ایکس باکس لایو چند سالی می گذرد. از همین رو لازم است این کاربران به منظور انجام بازی های آنلاین به استفاده از برنامه تغییر آی پی یا DNS روی بیاورند. اگر شما هم به آن دسته از

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام تک سیرو، از شروع تحریم های مایکروسافت علیه کاربران ایرانی طرفدار ایکس باکس لایو چند سالی می گذرد. از همین رو لازم است این کاربران به منظور انجام بازی های آنلاین به استفاده از برنامه تغییر آی پی یا DNS روی بیاورند.

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که از دیدن پیغام Service Unavailable بر سیستم خود به ستوه آمده اید، با استفاده از روشی که در ادامه گفته خواهد شد می توانید از این مشکل خلاصی یابید!

چگونگی تنظیم DNS بر روی ایکس باکس لایو

در گام اول کنسول خود را روشن نموده و سپس چند ثانیه دکمه هوم کنترلر را بفشارید. سپس بر روی گزینه تنظیمات کلیک کرده به به این بخش وارد شوید. بخش مذکور در حقیقت زیر مجموعه ای از چرخ دنده ای می باشد که با نگه داشتن دکمه هوم کنترلر ایکس باکس لایو درQuick Menu آن را می بینید.

پس از آن وارد شبکه یا به عبارت دیگر Network شده و بر روی گزینه Advanced settings کلیک نمایید. طبق تصویری که در بالا آورده شده است، در این بخش با قسمت تنظیمات DNS در ایکس باکس لایو رو به ور می شوید. پس از ورود به این بخش نسبت به انتخاب گزینه Manual اقدام نمایید.

علاوه بر تنظیمات DNS در این بخش تنظیمات دیگری نیز موجود می باشد. در تنظیمات آی پی شما این امکان را دارید که آی پی های گوناگون را انتخاب کنید.

Alternate MAC address زمینه تنظیمات و ریست نمودن آدرس مک کنسول ایکس باکس لایو را فراهم نموده و آخرین گزینه موجود در صفحه نیز به منظور اعمال تغییرات روی پورت های استفاده شده در شبکه کنسول ایکس باکس لایو مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر می خواهید DNS را وارد نمایید، نیازی به ورود به سایر بخش ها ندارید. تنها کافی است بر روی گزینه DNS Setting کلیک کرده و پس از آن گزینه Manual را انتخاب کنید. با این کار وارد تنظیمات دستی این قسمت شده و قادر خواهید بود DNS های مد نظر را وارد نمایید.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که وارد نمودن یک DNS اولیه تحت عنوان Primary DNS و یک DNS ثانویه تحت عنوان Secondary DNS در صفحه ای که باز شده است، الزامی می باشد. پس از ورود این دو نوع DNS دکمه B موجود روی صفحه کلید خود را فشار داده و بدین ترتیب زمینه باز شدن صفحه Advanced settings را مهیا سازید.

با این کار سیستم شبکه ایکس باکس لایو به طور اتوماتیک عملیات چک کردن تنظیمات را آغاز می کند. در صورتی که آی پی های وارد شده فاقد مشکل بوده و موجب بروز اختلال در شبکه نشوند، کاربر به سرورهای ایکس باکس لایو متصل شده و می تواند بدون هیچ محدودیتی به انجام بازی های آنلاین بپردازد.

پس از این که DNS اولیه را وارد می کنید، DNS ثانویه به طور اتوماتیک وارد می شود. بنابراین نیازی نیست در این مورد کار خاصی انجام دهید. در ادامه به معرفی DNS های رایگان موجود در این زمینه که کاربران می توانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند، خواهیم پرداخت.

آشنایی با بهترین DNS های رایگان در دسترس به منظور استفاده در شبکه ایکس باکس لایو

قطع دسترسی کاربران به بازی های آنلاین ایکس باکس لایو به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی مایکروسافت، موجب ارائه DNS های گوناگونی شد. اما بدون شک دست یافتن به بهترین DNS موجود در میان این حجم از DNS ها کار ساده ای نخواهد بود.

به همین دلیل DNS های فعال برتر در ادامه به حضور شما معرفی می گردند. لازم به ذکر است که کار کردن و یا کار نکردن یک DNS به شرکتی که از آن خدمات اینترنت می گیرید، بستگی دارد.

در صورتی که هر کدام از DNS هایی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، بر روی ایکس باکس لایو شما کار نکند، می توانید نسبت به تنظیم آن ها بر روی مودم خود اقدام نمایید.

نحوه تنظیمات DNS از یک مودم به مودم دیگر متغیر می باشد. روش دیگر موجود در این زمینه که طرفداران چندانی ندارد، به کارگیری DNS های پولی و مخصوص است.

. Primary DNS: 178.22.122.100
. Secondary: 185.51.200.2
. Primary DNS: 178.22.122.100
. Secondary DNS: 94.232.174.194

سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند!

سوال اول: آیا در هر بار آنلاین شدن باید تنظیمات DNS را مجددا انجام داد؟

خیر چنین نیست و لازم نیست که هر بار آنلاین می شوید، تنظیمات مذکور را انجام دهید. تنظیم مجدد تنها زمانی نیاز است که شبکه اینترنت خود را تغییر دهید.

سوال دوم: آیا DNS های مورد استفاده قادر به بالا بردن پینگ برای تجربه بازی های آنلاین هستند؟

خیر، این دسته از DNS ها نمی توانند مشکلی را برای پینگ شما ایجاد نمایند. بنابراین به راحتی می توانید بازی های آنلاین را تجربه نموده و از انجام آن ها لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت و خرید Xbox Series X و مشاهده قیمت Xbox Series S به وبسایت تک سیرو مراجعه کنید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =