کد خبر : 247418
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

مقام ژاپنی بایدن را به در پیش گرفتن رویکرد ترامپ در قبال تایوان فراخواند

مقام ژاپنی بایدن را به در پیش گرفتن رویکرد ترامپ در قبال تایوان فراخواند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، یاسوهیده ناکایاما، معاون وزیر دفاع ژاپن گفت: ما نگران هستیم چین موضع تهاجمی خود را به مناطقی غیر از هنگ‌کنگ گسترش دهد. فکر می‌کنم یکی از اهداف بعدی این کشور یا چیزی که همه نگرانش هستند، تایوان است. وی در مصاحبه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، یاسوهیده ناکایاما، معاون وزیر دفاع ژاپن گفت: ما نگران هستیم چین موضع تهاجمی خود را به مناطقی غیر از هنگ‌کنگ گسترش دهد. فکر می‌کنم یکی از اهداف بعدی این کشور یا چیزی که همه نگرانش هستند، تایوان است.

وی در مصاحبه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید کرد تا موضعی مشابه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور در قبال تایوان داشته باشد که شامل افزایش فروش تسلیحات نظامی به این جزیره و افزایش حضور و همکاری با تایپه است.

وی افزود: تاکنون شاهد سیاست واضح یا یک بیانیه از سوی بایدن درباره تایوان نبوده‌ایم. البته که می‌خواهم به سرعت چنین سیاستی را از جانب رئیس جمهوری منتخب آمریکا بشنوم تا بتوانیم واکنش خودمان را بر آن اساس در قبال تایوان داشته باشیم.

این مقام مسئول ژاپنی همچنین گفت: زمانیکه بایدن به کاخ سفید وارد شود به حمایت از یک راه حل صلح آمیز درباره وضعیت تنگه تایوان با توجه به منافع مردم این کشور ادامه می‌دهد.

معاون وزیر دفاع ژاپن همچنین گفت: اگر چین از این خط قرمز عبور کند، بایدن در کاخ سفید چطور به آن پاسخ می‌گوید؟ آمریکا رهبر کشورهای دموکراتیک است.

پکن مدت‌هاست که مخالف هرگونه حمایت آمریکا از تایوان است که شامل فروش سلاح و سفر مقام‌های ارشد آمریکایی به این جزیره می‌شود و این مساله باعث مخدوش‌تر شدن روابط بین چین و واشنگتن شده است.

در همین حال، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: تایوان، مساله‌ای مربوط به امور داخلی چین است. ما به شدت مخالف مداخله در امور داخلی چین از سوی هر کشور یا شخصی با هر وسیله‌ای هستیم.

سخنگوی وزیر خارجه تایوان نیز به این نکته اشاره کرد که حمایت دو حزبی قوی آمریکا از تایوان بر اساس زبان مشترک آزادی و دموکراسی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + چهار =