کد خبر : 247567
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
-

زاخارووا: روسیه تعهدات خود برای نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی را اجرا کرده است

زاخارووا: روسیه تعهدات خود برای نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی را اجرا کرده است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا یادآور شد: می‌خواهم اشاره کنم که روسیه تعهدات خود در مورد نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی را به طور کامل و صادقانه اجرا کرده است. روند این کار، ۳ سال پیش تحت نظارت “سازمان منع سلاح‌های شیمیایی” (OPCW) انجام شد. وی تأکید کرد: به طور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا یادآور شد: می‌خواهم اشاره کنم که روسیه تعهدات خود در مورد نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی را به طور کامل و صادقانه اجرا کرده است. روند این کار، ۳ سال پیش تحت نظارت “سازمان منع سلاح‌های شیمیایی” (OPCW) انجام شد.

وی تأکید کرد: به طور همزمان و مطابق با کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، روسیه به میزبانی از بازرسان OPCW در تأسیسات تولید سلاح‌های شیمیایی سابق- از جمله تأسیساتی که برای اهداف مجاز تغییر یافته‌اند- و مناطق تولیدی تأسیسات شیمیایی که تحت ضوابط کنوانسیون قرار دارند، ادامه می‌دهد. هیچ تخلفی شناسایی نشده است.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا پیش‌تر در مصاحبه‌ای با “دیلی ‌تلگراف” گفته بود پادشاهی انگلیس خواهان رابطه‌ای با مردم روسیه است اما این امر در پی حادثه سالزبری، آسان نخواهد بود.

زاخارووا گفت: مسکو از اظهارات بن والاس که ادعا کرده روسیه در آسمان‌ و آب‌های بریتانیا رفتاری نگران‌کننده دارد، متعجب است.

به گفته وی، لندن به طور مداوم به اتهامات بی‌اساس پناه می‌برد تا به روسیه فشار وارد کند و احساسات روسیه‌هراسی در جامعه بریتانیا را شعله‌ور کند. زاخارووا اشاره کرد که هدف نهایی این اعمال، توجیه کلی سیاست تهاجمی ناتو و به طور خاص در بریتانیا است.

در همین رابطه، زاخارووا وعده‌های کشورهای غربی مبنی بر آنکه ناتو به شرق گسترش نخواهد یافت، را یادآور شد. وی در همین حال اشاره کرد که اتحاد ناتو در حال رشد است، زیرساخت نظامی آن مدرن‌سازی شده و به مرز روسیه نزدیک‌تر می‌شود. واحدهای چندملیتی در منطقه بالتیک مستقر شده، مراکز پیشرفته سلاح‌های سنگین در اروپا به وجود آمده، شدت تمرینات افزایش یافته در حالی که بودجه نظامی متحدان نیز در حال افزایش است.

به گفته این دیپلمات، “این موضوع پیش‌شرط‌هایی برای وقوع حادثه ایجاد می‌کند و شرایط از قبل پیچیده در قاره را بدتر می‌کند. ما مجبور هستیم برای کاهش تهدیدهای نوظهور نسبت به جامعه‌مان واکنش نشان دهیم. این حق قانونی هر دولت حاکمی است.”

به گفته زاخارووا، مصاحبه وزیر دفاع بریتانیا به طور کلی بر موضع لندن در جلوگیری از گفت‌وگوهای سازنده در مورد مشکلات موجود و مخالفت‌ها طی گفت‌وگوی حرفه‌ای، صحه می‌گذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =