کد خبر : 247652
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
-

«تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا» منتشر شد

«تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا» منتشر شد

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب در پنج فصل و ۱۵۰ صفحه با قیمت ۴۲۵۰۰ تومان در انتشارات سیمای شرق راهی بازار شده است. در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: نویسنده در این کتاب به ترتیب در فصل اول به ضرورت طراحی مدلی برای مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای، در فصل دوم به تقارن هم‌سو

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب در پنج فصل و ۱۵۰ صفحه با قیمت ۴۲۵۰۰ تومان در انتشارات سیمای شرق راهی بازار شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: نویسنده در این کتاب به ترتیب در فصل اول به ضرورت طراحی مدلی برای مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای، در فصل دوم به تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا، در فصل سوم به عناصر و ویژگی‌های مدل تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا، در فصل چهارم به تکوین مدل‌های ارتباطی و گذار تاریخی آن‌ها و در فصل پایانی به اهمیت مدل‌های هم‌گرا در رویکردهای ارتباطی اشاره کرده است.

مدیریت رسانه‌ها کاری بسیار حساس و پیچیده است و رسانه‌ها برای نقش کنشگری فعال خود به طراحی مدل‌های ارتباطی می‌پردازند؛ مدل‌هایی که از هویت بصری تا ماهیت اندیشگی رسانه را بتوانند بر اساس آن سامان دهند. این مدل‌ها به نظام مدیریت رسانه جهت داده و آن را به هوشمندی در برنامه‌ریزی هدایت می‌کند.

مهمترین سرمایه هر رسانه‌ای که آن را با هیچ‌چیز معاوضه نمی‌کند مخاطب و البته اعتماد آن است. دست‌اندرکاران رسانه‌ها با کمک مدل‌های ارتباطی تمرکز خود را روی جذب و اعتماد مخاطبان با طراحی پیام‌های نیازمحور معطوف می‌کنند. مدل تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا، در زمره دیدگاه‌های معناکاوانه و تفسـیری قرار می‌گیرد.

طراح اعتقاد دارد پیام جزء فرآوردهای فرهنگی است که از متن زیست اجتماعی برمی‌آید، با ویژگی‌های زندگی مخاطبان گره خورده و بـا قواعـد زنـدگی روزمـره تولید می‌شود و در بستر آن زندگی هم فهم می‌شود. این دیدگاه برخلاف دیدگاه‌های رایـج در مدل‌های انتقالی اسـت. این کتاب که به نقد و تحلیل مدل‌های اقتدارگرا، مصلحت‌گرا و مناسکی می‌پردازد راه برون‌رفت رسانه‌ها از انسداد را رفتن به سمت مدل‌های مشارکتی و تعاملی می‌داند. مدل‌هایی که تولید محتوای خود را بر اساس نیاز مخاطب شکل داده و به گونه‌ای هوشمندانه اصلی‌ترین سرمایه رسانه را مخاطب فعال، کنشگر و متعامل بدانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =