کد خبر : 247381
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۵
-

بصیرت؛ لازمه حیات شخص و جامعه است

بصیرت؛ لازمه حیات شخص و جامعه است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو ، با بیان اینکه بصیرت به معنای هوشیاری و از اسمای ذات الهی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید وقتی بصیرت باشد، غبارآلودگی فتنه نمی‌تواند ملت را گمراه کند و آن‌ها را به اشتباه وا دارد؛ اگر بصیرت نباشد، انسان حتی با نیت خوب، گاهی

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو ، با بیان اینکه بصیرت به معنای هوشیاری و از اسمای ذات الهی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید وقتی بصیرت باشد، غبارآلودگی فتنه نمی‌تواند ملت را گمراه کند و آن‌ها را به اشتباه وا دارد؛ اگر بصیرت نباشد، انسان حتی با نیت خوب، گاهی در راه بد قدم می‌گذارد.

وی افزود: دشمن مدام در حال  برنامه‌ریزی برای ایجاد فتنه و فتنه‌های جدید است و یک لحظه غفلت، ضربات جبران ناپذیری را بر ما و پیکره جامعه اسلامی وارد می‌کند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: هر روز باید بیمناک بصیرت خود باشیم و موانع آن را برطرف کنیم؛ سنت الهی بر این اساس است که دائما امتحان و غربال شویم؛ هواهای نفسانی که مانع بصیرت بوده از جمله خودخواهی، حسادت و جهل تا حب مال، مقام و فرزند را در خود برطرف کنیم.

مسئله مهم امروز وخامت اوضاع فضای مجازی است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه موضوعی که در این روزها دل انسان و یک شخص مومن را به درد می‌آورد؛ وخامت اوضاع فضای مجازی است، گفت: جوانان و نوجوانان ما در این فضا که مدیریت آن در اختیار استکبار و صهیونیسم جهانیست در حال تباه شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب تاکید بر چگونگی مدیریت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات داشتند و فرمودند فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما مدیریّت می‌شود؛ فضای مجازی چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روان از آن استفاده کند؛ دیگران دارند این آب را به سمتی که خودشان می‌خواهند هدایت می‌کنند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: مسئله بسیار جدی بوده و پای سلامت روحی و حتی جسمی جامعه در میان است بنابراین براساس وظیفه مطالبه‌گری از تمام مسولین می‌خواهیم برای ساماندهی این فضا که از نان شب هم واجب‌تر است، وارد میدان شوند.

تقی‌زاده در پایان گفت:‌هر کسی به اندازه وسع خود برای آینده فرزندانمان و جامعه این موضوع را پیگیری و مطالبه کند تا ما شاهد اخبار و صحنه‌های غم انگیز و تاسف‌بار در رابطه با فضای مجازی نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =