کد خبر : 247493
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
-

ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر

ادامه آموزش نظامی ترکیه در لیبی به رغم هشدار حفتر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهایش ادامه آموزش نظامیان دولت وفاق در چارچوب توافقنامه آموزش، همکاری و مشاوره نظامی که میان آنکارا و طرابلس به امضا رسیده، تضمین می کند. در این بیانیه آمده است که نیروهای ترکیه آموزش هایی در زمینه تیراندازی با

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهایش ادامه آموزش نظامیان دولت وفاق در چارچوب توافقنامه آموزش، همکاری و مشاوره نظامی که میان آنکارا و طرابلس به امضا رسیده، تضمین می کند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ترکیه آموزش هایی در زمینه تیراندازی با سلاح سنگین مثل توپخانه، راکت انداز و خمپاره انداز به نیروهای دولت وفاق ارائه کردند.

مقامات ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ دو تفاهم نامه پیرامون تقویت همکاری امنیتی و نظامی میان دو کشور و ترسیم مرزهای دریایی امضا کردند که مخالفت دولت مستقر در شرق لیبی و کشورهای منطقه را به همراه داشت.

ترکیه بزرگترین حامی خارجی دولت وفاق ملی لیبی در مقابله با نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر تحت حمایت مصر است.

حضور نظامی ترکیه در حالی در لیبی ادامه دارد که روز جمعه خلیفه حفتر فرمانده نیروهای ارتش “ملی” لیبی به ترکیه هشدار داد یا مسالمت آمیز و یا با جنگ از لیبی خارج شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =