کد خبر : 247089
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
-

اورژانس مورد نظر در دسترس نیست!

اورژانس مورد نظر در دسترس نیست!

به گزارش قائم آنلاین، در حال عبور از کمربندی تنکابن بودم که متوجه تصادف شدید دو خودرو شدم. بلافاصله سرعت را کم کردم و از اتومبیلم پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است. معلوم بود که تصادف تازه چند دقیقه‌ای بود که رخ داده است. مردم سر صحنه تصادف جمع شده بودند. متوجه شدم

به گزارش قائم آنلاین، در حال عبور از کمربندی تنکابن بودم که متوجه تصادف شدید دو خودرو شدم. بلافاصله سرعت را کم کردم و از اتومبیلم پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است. معلوم بود که تصادف تازه چند دقیقه‌ای بود که رخ داده است. مردم سر صحنه تصادف جمع شده بودند. متوجه شدم یک خانم بر اثر شدت اصابت به خودرو به بیرون پرتاب شده است.

همه در حال شماره‌گیری ۱۱۵ بودند تا مصدوم هرچه زودتر به بیمارستان برده شود، اما تلاش‌ها نتیجه بخش نبود و بدتر آنکه اصلا هیچ یک از تماس‌ها پاسخ داده نمی‌شد یعنی اصلا کسی آن‌سوی خط نبود که بخواهد پاسخ دهد! موضوع برایم خیلی عجیب و شک‌برانگیز شده بود! شنیده بودم که اورژانس گاهی اوقات با تاخیر سر صحنه حادثه حاضر بشود اما نشنیده و ندیده بودم که اصلا پاسخ تماس را هم ندهند.

مدتی نگذشت که با مشاهده اوضاع پیش‌آمده و استیصال مردم، با نیما نژادمقدم رییس شبکه بهداشت، درمان شهرستان تنکابن تماس گرفتم.
با حالت اضطراب و نگرانی گفتم آقای دکتر اینجا یک تصادف اتفاق افتاده و مردم هرچه سعی کردند با ۱۱۵ تماس برقرار کنند موفق نشدند و اصلا کسی از آن سوی خط پاسخ نداد.

اما چیزی که نژاد مقدم در پاسخ به من گفت بسیار عجیب و غیرقابل باور بود! آنطور که رییس شبکه بهداشت و درمان تنکابن می‌گفت، متاسفانه سارقان، کابل ارتباطی مرکز پیام گیر اوژانس  ۱۱۵ در کندوان جاده چالوس را مورد سرقت قرار دادند و عملا راه ارتباطی با این مرکز در غرب مازندران قطع شده است. به همین دلیل اصلا تماسی با اورژانس با پایگاه برقرار نشده است که کسی بخواهد در آن‌سوی خط پاسخ بدهد…!

وقتی با این جواب روبه‌رو شدم، مات و مبهوت مانده بودم. با حال غریبی آدرس محل حادثه را به دکتر دادم و تماس را قطع کردم. صحنه حادثه در برابرم بود. بانویی که به دلیل تصادف در شرایط بسیار بدی قرار داشت و هر لحظه که می‌گذشت، حکم مرگ و زندگی را برای او پیدا می‌کرد! اورژانسی که هیچوقت نمی‌رسید و اگر من به طور اتفاقی در آنجا حضور نداشته و شاهد و ناظر صحنه نبودم و شماره تماس رییس شبکه بهداشت را نداشتم، چه اتفاقی می‌افتاد؟

در این مدت که کابل تلفن اورژانس کندوان دزدیده شده است تا آن ساعت، یعنی چه تعداد تماس فوری با آنجا گرفته شده بود؟! چقدر مریض بدحال، منتظر رسیدن اورژانس مانده بودند؟ اگر کسی در این میان، به دلیل عدم پاسخگویی اورژانس از دنیا رفته باشد چه؟ پاسخ رییس شبکه بهداشت شهرستان مثل پتک بر سرم کوبیده می‌شد و زن در حالی که به شدت مجروح بود، روی زمین افتاده بود….

گفتنی است مراکز پاسخگویی تلفن‌های ۱۱۵ اورژانس مازندران در سه منطقه مرزن آباد، هراز  حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + پانزده =