کد خبر : 246909
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
-

وقف جدید ۵۰۰ میلیون تومانی در چمستان نور

وقف جدید ۵۰۰ میلیون تومانی در چمستان نور

به گزارش قائم آنلاین،  آئین رونمایی از وقف‌نامه و تجلیل از واقف خیراندیش اسکندر بودش با حضور برخی از مسوولان بخش در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد. در آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات شهرستان مربوط به شهر و بخش چمستان

به گزارش قائم آنلاین،  آئین رونمایی از وقف‌نامه و تجلیل از واقف خیراندیش اسکندر بودش با حضور برخی از مسوولان بخش در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.

در آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات شهرستان مربوط به شهر و بخش چمستان است، اظهار کرد: واقف خیراندیش ۲۰۰ متر زمین خود که در جوار شبستان و مرقد امام زاده سید فضل الله(ع) در روستای سید کلا واقع شده را صرفا برای توسعه و گسترش بنا و شبستان امام زاده وقف و تولیت آن را به هیات امنای امامزاده واگذار کرد.

حجت الاسلام عیسی توپاحیدری با قدردانی از اهالی، اعضای شورا، دهیار و هیات امنای امام‌زاده سیدفضل‌الله(ع)افزود: با همت مضاعف آنان شاهد پیشرفت کار هستیم و امیدواریم بزودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) در باره پاداش مرمت و زیارت ائمه اطهار و امام‌زادگان(ع) گفت: پیامبر(ص) فرمود: «ای اباالحسن! خداوند قبر تو و فرزندانت را قطعه‌ای از قطعه‌ها و عرصه‌های بهشت قرار داده است و دل‌های برگزیدگان خلقش و بندگانش را مشتاق زیارت شما قرارداده است. آنها ذلت و خواری و اذیت را در راه زیارت شما تحمل می کنند و قبر های شما را برای تقرب به خدا و دوستی رسول خدا(ص) آباد می کنند و پی در پی قبور شما را زیارت می کنند. یا علی(ع)! فردای قیامت، شفاعت خاص من شامل اینها است و اینها وارد برحوض می شوند و زیارت کنندگان من خواهند بود. یا علی! هرکس قبرهای شما را آباد کند و با آنها مانوس باشد مانند کسی است که به حضرت سلیمان(ع) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است و هر کس قبور شما را زیارت کند ثوابش معادل حج واجب و هفتاد حج دیگر پس از آن است و وقتی بر می گردد از گناهانش بیرون می رود مانند کسی که از مادر متولد شده است. پس دوستان و دوستدارانت را به نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به ذهن هیچ انسانی خطور نکرده بشارت ده»

حسین هزارجریبی بخشدارچمستان نیز در این جلسه، گفت: وقف تبلیغ دین اسلام و برای دنیا و آخرت انسان موثر است، آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت برای واقف محفوظ است.

امام جمعه چمستان نیز در این جلسه با اشاره به آیه ۴۲ سوره کهف که توسط قاری در آغاز جلسه، قرائت شد؛ اظهار کرد: مال، زن و فرزند زینت دنیا هستند، زینت دنیا متعلق به دنیاست ولی انسان می تواند آن را زینت آخرت و قیامت خود قرار دهد.

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده در ادامه با تفسیر آیه ۱۲ سوره یاسین، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید:«ما در روز قیامت مرده‌ها را زنده می‌کنیم»، این یعنی مرگ خواهد آمد، به هیچ کس وعده نداده که بماند، جان پاک پیغمبراز دنیا رفت، پس مرگ حق است و پس از آن حیات مجدد وجود دارد، پس کار ما با دنیا تمام شدنی نیست و در حیات مجدد که ابدی هستیم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پرونده‌های انسان‌ها در دنیا بسته نمی‌شود، درجایی، دادگاهی، محکمه‌ای بازمی‌شود، حالا دست راست  یا دست چپ، پس پرونده بررسی و رسیدگی می‌شود، قیامت، حساب و کتاب حق است.
امام جمعه چمستان، خاطر نشان کرد: آنچه را که در دنیا انجام دادیم، نوشته می‌شود و آثار آن دردنیا، قیامت و آخرت از منظر خداوند پوشیده نیست، شاید در دنیا بتوانیم هر کاری را انجام دهیم اما قیامت روشنایی و روز است، نمی توان هر کاری کرد، دادگاه خداوند در قیامت عمومی است و همه مطلع می‌شوند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی، می‌فرماید:« قیامت، زمین هموار و چشم ها تیز بین» است، یعنی هر کسی در هر موقعیتی قرار بگیرد همه می فهمند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده خطاب به واقف، اظهار کرد: خداوند به وی توفیق داد، باید به شکرانه این توفیق سر به سجده بگذارد، خداوند این توفیق را به هر کس نمی دهد، هستند کسانی‌که متمول و تریلیاردرهستند اما حاضر نیستند قدمی بردارند، اما کارگر و کارمند جز ۵۰۰ میلیون تومان وقف می‌کند، این توفیق بزرگی است که باید شکر گذار بود.

وی افزود: ما می‌گوییم، خداوند برای هر کار خیری که انجام می‌دهیم، دردنیا و آخرت به انسان می دهد؛ در آخرت می‌دهد درست و قبول اما در دنیا چه چیزی عاید ما می‌شود ما که مال را دادیم رفت، این مبحث را پیرامون خمس، زکات و صدقه هم داریم، در روایات متعدد اهل بیت ضمانت کردند که مال برمی‌گردد، با برکت در کسب و کار، تجارت، کشاورزی و … تجربه هم این را نشان داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =