کد خبر : 246757
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
-

حماس: تحقق آشتی فلسطین پیش‌زمینه پایان اشغالگری است

حماس: تحقق آشتی فلسطین پیش‌زمینه پایان اشغالگری است

به گزارش قائم آنلاین، مرکز رسانه فلسطین وابسته به جنبش حماس گزارش داد، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش در هفتمین کنفرانس سیاسی به مناسبت سی‌وسومین سالگرد تاسیس حماس اظهار کرد: ما گزینه‌ای به جز وحدت نداریم و تسلیم کردن میهن به اشغالگران به منزله تثبیت جدایی است و نباید تسلیم وضعیت موجود

به گزارش قائم آنلاین، مرکز رسانه فلسطین وابسته به جنبش حماس گزارش داد، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش در هفتمین کنفرانس سیاسی به مناسبت سی‌وسومین سالگرد تاسیس حماس اظهار کرد: ما گزینه‌ای به جز وحدت نداریم و تسلیم کردن میهن به اشغالگران به منزله تثبیت جدایی است و نباید تسلیم وضعیت موجود در کرانه باختری شد.

العاروری با تاکید بر توافق دو جنبش حماس و فتح برای مشارکت در حاکمیت و اینکه اختلاف‌نظر حماس و فتح یک موضوع فرعی است، گفت: اختلاف ما با فتح بر سر همزمانی انتخابات است، ما معتقدیم هیچ دلیلی وجود ندارند که انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی همزمان برگزار نشوند اما برادران ما در جنبش فتح می‌خواهند بین این انتخابات‌ها فاصله باشد.

این مسؤول جنبش حماس با اشاره به اینکه این اختلاف‌نظر از فردگرایی جنبش فتح در تصمیم‌ها ناشی می‌شود، مشارکت تمامی گروه‌های مردم فلسطین در تصمیم‌گیری‌ها را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که توافق‌ها با جنبش فتح انجام شوند.

العاروری در ادامه ابراز امیدواری کرد که مطابق تخمین‌های برخی چهره‌های سیاسی، پس از محمود عباس درگیری در داخل جنبش فتح رخ ندهد.

او در ادامه چالش بزرگتر کرانه باختری را گسترش رویکرد اشغال کرانه باختری به عنوان مرکز اصلی و گزینه استراتژیک رژیم اشغالگر دانست و گفت: از جمله مشکلات این منطقه این است که تشکیلات از درب اشتباهی وارد مسیر توافق‌های اسلو شد، اشغالگری، هماهنگی امنیتی با تشکیلات و تحریم خارجی شرایط را در کرانه باختری برای مقاومت دشوار کرد و با وجود اینکه تشکیلات از نظر امنیتی به اشغالگران متعهد است اما آنها گشت‌های امنیتی بزرگی انجام می‌دهند و همین مساله شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به تلاش احتمالی اشغالگران برای تقسیم کرانه باختری، ایجاد آشوب در این منطقه و تحریک مردم گفت: رویکردهای متعددی برای پایان دادن به اشغالگری وجود دارد اما برای آن لازم است نشست بگذاریم، توافق کنیم و مشارکت را بپذیریم.

العاروری در پایان خطرناک‌ترین بخش طرح الحاق را این نکته دانست که اشغالگران به دنبال کنترل کامل کرانه باختری هستند و قصد دارند با همان رویکرد سال ۱۹۴۸ موضوع ساکنان این منطقه را حل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =