کد خبر : 246874
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

بودجه‌ آموزشی دانشگاه‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

بودجه‌ آموزشی دانشگاه‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو ، درباره نحوه اختصاص بودجه به این دانشگاه،‌ اظهار کرد: در حال حاضر میزان رشد بودجه نسبت به سال قبل ۴۸ درصد است ولی متأسفانه افزایش رشدی که در بودجه صورت گرفته صرف پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد پرسنل مجموعه می‌شود که برای

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو ، درباره نحوه اختصاص بودجه به این دانشگاه،‌ اظهار کرد: در حال حاضر میزان رشد بودجه نسبت به سال قبل ۴۸ درصد است ولی متأسفانه افزایش رشدی که در بودجه صورت گرفته صرف پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد پرسنل مجموعه می‌شود که برای ارتقای کیفی آموزش در آموزش عالی مهارتی کافی نیست.

وی افزود: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از ۱۸۱ دانشکده تشکیل شده که ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد و از مبنای تخصیص بودجه براساس هزینه‌های سرانه‌ای است که در ابعاد مختلف کاردانی، کارشناسی و شاخص‌های دیگر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اضافه کرد: طبق مقایسه‌ای که بین مبانی بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های نظری انجام داده‌ایم، می‌توان گفت بودجه در نظر گرفته شده تقریباً نصف است. به طور مثال هزینه‌هایی که برای دوره‌ کاردانی به دانشگاه‌ اختصاص داده شده حدود ۵۸۰۰ میلیون تومان برای هر دانشجو است که شاید این مبلغ در سایر دانشگاه‌ها حدود ۱۱-۱۰ میلیون و برای گروه علوم پزشکی حدود ۳۰-۲۹ میلیون تومان است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا این تبعیض بین دوره‌های مختلف کاردانی و دانشگاه‌های آموزش عالی کشور وجود دارد؛ در صورتی که دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، یک دانشگاه عملی است قاعدتاً زمانی که ۷۰-۶۰ درس به صورت علمی برگزار می‌شود باید هزینه‌های اجرای آموزش بیشتر از دانشگاه‌های نظری در نظر گرفته شود و شاید به مثابه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیریم؛ به طوری که آنها هم تکنیکال هستند و در محیط‌های میدانی و آزمایشگاهی کار می‌کنند.

صالحی عمران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی دانشگاه، رشد فناوری است و بودجه‌ای که برای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اختصاص داده شده برای تنها دانشگاه مهارتی کشور کفایت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای با بیان اینکه وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین و آچار به دست ماهر است، افزود: برنامه جدی‌ دانشگاه برای سال آینده تاکید بر پژوهش و فناوری سطوح نیست؛ لذا بودجه در نظر گرفته شده را کافی نمی‌دانم و امیدوارم متصدیان امر به طور جدی وارد عمل شوند و بودجه‌های آموزشی را بین دانشگاه‌ها به صورت عادلانه تقسیم کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =