کد خبر : 246962
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
-

برپایی اختتامیه آنلاین جشنواره «سینما حقیقت»

برپایی اختتامیه آنلاین جشنواره «سینما حقیقت»

به گزارش قائم آنلاین، آیین پایانی این دوره از جشنواره حقیقت که با نمایش فیلم‌های جدید ساخته شده در این عرصه همراه بود، دقایقی قبل آغاز شد. در بخش ابتدایی این مراسم که با حضور محدودی میهمان و با رعایت فاصله اجتماعی در باغ کتاب برگزار شد، محمد حمیدی مقدم – دبیر جشنواره – بیان

به گزارش قائم آنلاین، آیین پایانی این دوره از جشنواره حقیقت که با نمایش فیلم‌های جدید ساخته شده در این عرصه همراه بود، دقایقی قبل آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم که با حضور محدودی میهمان و با رعایت فاصله اجتماعی در باغ کتاب برگزار شد، محمد حمیدی مقدم – دبیر جشنواره – بیان کرد: از دوره قبل جشنواره یک سال گذشت ولی انگار یک قرن گذشته است، چون کرونا خاموشی و سکون را در متن زندگی رواج داد. سینماگرانی از این روزها تصاویری را ثبت کردند و آیا می‌شد ساکت بود و این فیلم‌ها را به بایگانی سپرد؟ در زمانه‌ای که اکثر فعالیت‌های فرهنگی به افقی نامعلوم موکول شده، سینما حقیقت، گام در مسیری تازه گذاشت و تعامل و نهراسیدن از خطر، بخشی از این مسیر بود.

او با اشاره به تحولی که سال قبل در بلیت‌فروشی این جشنواره انجام شد، افزود: ۱۴‌امین دوره، مسیر تجربه‌گری و تحول را ادامه داد و نمایش برخط فرصتی و کاری هوشمندانه بود. این اتفاق فرصت برابر و عادلانه‌ای را به مخاطبان اصلی سینما حقیقت داد و این سینما به وسعت همه جای ایران تکثیر شد. ۲۵ آذر روزی تاریخی برای سینمای مستند بود و از این روز وارد تعاملی تازه با مخاطبان سینمای مستند شدیم.

وی تاکید کرد: در این مدت، میزان بازدید از فیلم‌های مستند به افزایش حدود ۵۰ هزار نفری رسید. ما روش برخط را به شکل‌ها و در مناسبت‌های دیگر ادامه می‌دهیم ، چرا که فردای سینما حقیقت بدون نمایش برخط چیزی کم خواهد داشت.

حمیدی‌مقدم در پایان از تمام دست‌اندرکاران این جشنواره و بویژه از مستندسازانی که آثاری درباره کرونا ساخته و سلامتی خود را به خطر انداختند و تهیه‌کننده‌هایی که از منافع مالی گذر کردند و ریسک نمایش آنلاین را پذیرفتند قدردانی کرد.

این مراسم چهارشنبه ، سوم دی‌ماه همانند دیگر بخش‌های این رویداد، آنلاین است و پس از هشت روز برگزاری جشنواره و نمایش فیلم، برگزیدگان این دوره معرفی می‌شوند.

آثار پرمخاطب شرکت کننده در این دوره از جشنواره که در سه پلتفرم اینترنتی فیلیمو، هاشور و نماوا برای علاقه‌مندان به فروش رسیدند، قرار است از سوی این پلتفرم‌ها معرفی شوند و جایزه بگیرند.

اجرای برنامه را منصور ضابطیان برعهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − یک =