کد خبر : 246652
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

پاسخ وزارت بهداشت به ۲۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی

پاسخ وزارت بهداشت به ۲۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو ، درباره سوژه ثبت شده دانشجویان علوم پزشکی با عنوان «نامه‌ دانشجویان به وزیر بهداشت درباره آیین‌نامه امتحانات» اظهار داشت: آیین نامه‌ای توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم و از طریق سازمان سنجش پزشکی

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو ، درباره سوژه ثبت شده دانشجویان علوم پزشکی با عنوان «نامه‌ دانشجویان به وزیر بهداشت درباره آیین‌نامه امتحانات» اظهار داشت: آیین نامه‌ای توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم و از طریق سازمان سنجش پزشکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: در این آیین‌نامه مکانیسم‌های مورد نظر برای برگزاری آزمون‌های سالم و معتبر درنظر گرفته شده است تا این آزمون‌ها در صحت برگزار شود.

حق‌دوست در پاسخ به انتقاد دانشجویان درباره کم کم بودن زمان پاسخگویی به سوالات توضیح داد: یکی از آسیب‌های امتحانات مجازی تقلب و امکان تقلب کردن است، پایین بودن زمان پاسخگویی یکی از مکانیسم‌های کاهش این آسیب به شمار می‌رود اما بر اساس آیین نامه تدوین شده این اختیار به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است که بتوانند مکانیسم‌هایی را فعال کنند تا مدت زمان برگزاری امتحانات افزایش یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در پروتکل ابلاغی زمان برگزاری آزمون سی الی چهل ثانیه که توسط دانشجویان اعلام شده است ذکر نشده است و شرایط و مکانیسم‌های لازم برای نحوه برگزاری آزمون‌ها به دانشگاه‌ها ارائه شده است تا بتوانند با رعایت آنها مدت زمان آزمون را افزایش دهند و توصیه ما این است که تا حد ممکن زمان آزمون‌ها افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونا برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم گرفته‌اند تا دانشجویان در زمان‌های متفاوت و با تعداد مشخص در دانشگاه حضور پیدا کنند و امکان انجام آزمون به حضوری برای دانشجویان فراهم شده است اما در مواقعی این امکان وجود ندارد که یک امتحان ثابت برای عده‌ای به صورت حضوری و برای تعدادی دیگر به صورت غیرحضوری برگزار شود.

حق‌دوست گفت: اختیار نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم به دانشگاه‌ها واگذار شده است و ما دستورالعمل‌های لازم را به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم، به این نکته باید توجه داشت که تنظیم دستورالعمل با نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم شده است.

وی گفت: نحوه برگزاری امتحانات برای دستیاران، اینترن‌ها و استیجرها و دندانپزشکان متفاوت است و این تصور که یک نسخه واحد برای برگزاری امتحانات همه مقاطع درنظر گرفته شده است صحیح نیست و نمی‌توان یک نسخه واحد برای برگزاری همه آزمون‌ها پیچید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =