کد خبر : 246534
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

نیچروان بارزانی خطاب به پلاسخارت: حل مشکلات اربیل و بغداد، کلید ثبات عراق است

نیچروان بارزانی خطاب به پلاسخارت: حل مشکلات اربیل و بغداد، کلید ثبات عراق است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیو،: «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد حل مشکلات اربیل-بغداد، کلید ثبات عراق است. بارزانی در این دیدار تاکید کرد راه‌حل نهایی و جامعِ مشکلات موجود میان اربیل و بغداد، کلید همزیستی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیو،: «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد حل مشکلات اربیل-بغداد، کلید ثبات عراق است.

بارزانی در این دیدار تاکید کرد راه‌حل نهایی و جامعِ مشکلات موجود میان اربیل و بغداد، کلید همزیستی و ثبات عراق است.

وی افزود: با توجه به شرایط دشوار و چالش‌های فرا روی عراق، دولتمردان و گروه‌های عراقی باید با روح مسؤولیت‌پذیرانه با وضعیت کنونی تعامل داشته باشند و برای حل مشکلات بر اساس قانون اساسی و اجرای توافقات تلاش کنند.

از سوی دیگر، پلاسخارت با تاکید بر اینکه مناسبات مثبت اربیل و بغداد به سود همه عراق است، از پشتیبانی و حمایت سازمان ملل از گفت‌وگوی دو طرف خبر داد و نسبت به حل اختلافات ابراز امیدواری کرد.

رئیس اقلیم کردستان ضمن تقدیر از نقش مهم سازمان ملل در عراق، ابراز امیدواری کرد که این سازمان به کمک و پشتیبانی خود از گفت‌وگوهای اربیل و بغداد برای حل مشکلات فیمابین ادامه دهد.

دو طرف در پایان درخصوص اوضاع سیاسی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی عراق، مقابله با تروریسم، ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق، انتخابات آتی، تحولات منطقه و دیگر مسائل مورد اهتمام گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهارده =