کد خبر : 246806
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
-

لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در مسیر جهش تولید

لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در مسیر جهش تولید

به گزارش قائم آنلاین، کریم یاوری در جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وظایف کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌ها و تشکلات کارگری اظهار کرد: تشکیل جلسات تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تشکلات و کمیسیون‌های کارگری و کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به

به گزارش قائم آنلاین، کریم یاوری در جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وظایف کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌ها و تشکلات کارگری اظهار کرد: تشکیل جلسات تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تشکلات و کمیسیون‌های کارگری و کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه هم افزاری و تبادل اطلاعات نقش بسزایی را در رفع مشکلات تولیدی و گره گشایی مشکلات بنگاه‌های تولیدی دارد.

وی که به منظور بررسی مشکلات و بنگاه‌های اقتصادی و کارگران استان به مازندران سفر کرده است، افزود: حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان و مالکان و سهامداران بنگاه های تولیدی و در مرحله بعدی برعهده دستگاه‌ها و سازمان‌های صادر کننده مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری و بانک‌هایی است که با پرداخت تسهیلات در ایجاد یک واحد تولیدی مشارکت دارند، است.

وی ادامه داد: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز به جهت صیانت از نیروی کار و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال و پایداری تولید برای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار حضور فعال و موثری در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های کارگری در استان‌ها دارد.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کار و تولید متشکل از کارگران پرتلاش و زحمت کش و کارفرمایان و کارآفرینان و مالکان و سهامداران بنگاه‌های اقتصادی در خط مقدم سنگر کار و تولید استحقاق هر نوع همراهی و همکاری را دارند.

یاوری افزود: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری قانون کار همواره حمایت خود را از کار، تولید و حفظ حیات بنگاه‌های اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال را داشته و خواهد داشت.

وی عمده‌ترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را تحریم‌های ظالمانه دانست و گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شورای هماهنگی تعاون در استان تاکنون ۱۰۶ جلسه و ۵۸۵ مصوبه داشتیم.

کامران اصغری تصریح کرد: ۹۸ درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اجرایی شده است.

اصغری با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی تعاون هرماه منظم و مستمر برگزار شده است، تصریح کرد: دستور کار جلسات مشخص شده و با برنامه انجام می شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی در شهرستان‌ها مرتبط برگزار می‌شود، افزود: به دنبال برگزاری کیفی این جلسات هستیم تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

مدیر شعب بانک رفاه کارگران مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

سید ولی‌الله محققی تصریح کرد: برای رفع نیاز ضروری مستمری‌بگیران کانون تامین اجتماعی ۲۶۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است که شاهد رشد ۱۷۸ درصدی بودیم.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه در استان با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در بخش‌های اقتصادی شامل بازرگانی، کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات در ۹ ماهه امسال ۲۵ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

محققی بیان کرد: در طرح رفاه کالا با امضای قرارداد با ۲۲ شرکت بزرگ تاکنون ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد پرداخت شده است.

وی در پایان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تسهیلات در استان مازندران پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هفت =