کد خبر : 246777
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
-

روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد

روسیه به اعزام مربیان نظامی اضافی به آفریقای مرکزی اذعان کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت خبرگزای اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو قاطعانه به درخواست‌های شورای امنیت متعهد است. بوگدانف افزود: نمایندگی کوچکی از سوی وزارت دفاع روسیه شامل چهار یا پنج تن در این کشور حضور دارند و طبعا در عملیات نظامی حضور ندارند و این دفتر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت خبرگزای اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو قاطعانه به درخواست‌های شورای امنیت متعهد است.

بوگدانف افزود: نمایندگی کوچکی از سوی وزارت دفاع روسیه شامل چهار یا پنج تن در این کشور حضور دارند و طبعا در عملیات نظامی حضور ندارند و این دفتر به منزله حضور سیاسی است.

او تاکید کرد: باید به هر آنچه در قبال جمهوری آفریقای مرکزی واجب است، پایبند بود و اطلاعات درباره مسائل مختلف را به سازمان ملل فرستاد.

بوگدانف اشاره کرد: نظامیان روسی که در حال حاضر در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارند مربیان نظامی هستند نه نیروهای ویژه یا نیروهای ارتش.

این مقام روسیه اضافه کرد: گروهی از نظامیان روس در چارچوب خدمت به هیئت سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارد و صحبت درباره ۱۳-۱۴ افسر از روسیه است.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: روسیه امیدوار است که هیئت نیروهای حافظ صلح ایفای نقش کند. این هیئت فعالیت‌هایش را در شورای امنیت هماهنگ می‌کند و نقش تعیین‌کننده‌ای در تضمین امنیت برای برگزاری انتخابات در این کشور ایفا می‌کند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد، مسکو ۳۰۰ مربی اضافی را برای کمک به جمهوری آفریقای مرکزی در راستای تقویت دفاعی آن جهت آموزش سربازان ارتش ملی این کشور فرستاده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: روسیه در چارچوب کمک به بانگی برای تقویت توانمندی نظامی و دفاعی این کشور پاسخ گفته و به سرعت ۳۰۰ مربی نظامی را برای آموزش افراد نظامی این کشور فرستاد و همچنین روسیه به کمیته ۲۱۲۷ شورای امنیت درباره تحریم‌های تحمیلی علیه جمهوری آفریقای مرکزی این مساله را اطلاع داده است.

ولادیمیر تیتورنکو، سفیر روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی نیز قبلا گفته بود، کشورش در امکان اعزام مربیان نظامی بیشتر به این کشور در آینده نزدیک بازنگری خواهد کرد.

او اشاره کرد: مساله را در دیدار با رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی بررسی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =