کد خبر : 246418
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
-

واکنش سفیر انگلیس در بغداد به شلیک چند راکت به منطقه «الخضراء»

واکنش سفیر انگلیس در بغداد به شلیک چند راکت به منطقه «الخضراء»

به گزارش قائم آنلاین، حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا واقع در منطقه «الخضراء» بغداد با واکنش سفارت انگلیس در عراق مواجه شد. «استفان هیکی» سفیر لندن در بغداد، در صفحه توئیتر خود نوشت: «حملات راکتی علیه مکان‌های دیپلماتیک، فقط ساکنان بغداد را ترسانده، سرمایه‌گذاری مورد نیاز در اقتصاد [عراق] را مرعوب کرده و

به گزارش قائم آنلاین، حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا واقع در منطقه «الخضراء» بغداد با واکنش سفارت انگلیس در عراق مواجه شد.

«استفان هیکی» سفیر لندن در بغداد، در صفحه توئیتر خود نوشت: «حملات راکتی علیه مکان‌های دیپلماتیک، فقط ساکنان بغداد را ترسانده، سرمایه‌گذاری مورد نیاز در اقتصاد [عراق] را مرعوب کرده و ریسک درگیری گسترده‌تر را افزایش می‌دهد».

وی همچنین ادعا کرد: «تا زمانی که گروه‌های مسلح به انجام چنین اقداماتی آنهم با معافیت از مجازات طبق قانون ادامه می‌دهند، عراق هیچگاه یک کشور با ثبات و خوشبخت نخواهد شد».

شامگاه یکشنبه بود که  رسانه های عراقی به نقل از منابع امنیتی این کشور شلیک چندین راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء را تایید کردند.

یک مقام امنیتی عراق به «موازین نیوز» گفت: منطقه الخضراء در مرکز بغداد هدف شلیک چندین راکت قرار گرفت اما سامانه دفاعی سی‌رام سفارت آمریکا این موشک ها را دفع کرده است.

«صابرین نیوز» که یک رسانه نزدیک به محور مقاومت عراق است گزارش داد که تاکنون ۱۱ عدد راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

شبکه‌های «المیادین» و «الجزیره» نیز با انتشار این خبر گفتند که بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در بغداد مشغول گشت زنی هستند.

بعد از آن، سفارت آمریکا در عراق در بیانیه‌ای از رهبران سیاسی و دولتمردان عراق خواست از حمله به اماکن دیپلماتیک جلوگیری کنند. (جزئیات بیشتر)

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =