کد خبر : 246420
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
-

قانون‌گذار ارشد آمریکایی، مسکو را به انجام حملات سایبری متهم کرد

قانون‌گذار ارشد آمریکایی، مسکو را به انجام حملات سایبری متهم کرد

به گزارش قائم آنلاین، در ادامه اتهام‌زنی مقام‌های واشنگتن به روسیه مبنی بر دست داشتن در حملات سایبری گسترده اخیر علیه زیرساخت‌ها و شبکه‌های این کشور، یک قانون‌گذار ارشد آمریکایی نیز مسکو را متهم کرد. «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه یکشنبه مدعی شد که روسیه در پس حملات سایبری اخیر به

به گزارش قائم آنلاین، در ادامه اتهام‌زنی مقام‌های واشنگتن به روسیه مبنی بر دست داشتن در حملات سایبری گسترده اخیر علیه زیرساخت‌ها و شبکه‌های این کشور، یک قانون‌گذار ارشد آمریکایی نیز مسکو را متهم کرد.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه یکشنبه مدعی شد که روسیه در پس حملات سایبری اخیر به این کشور است و اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقصر دانستن چین به جای روسیه را «تهدیدی برای امنیت ملی» ایالات متحده دانست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شیف در یک مصاحبه تلویزیونی با گرفتن انگشت اتهام به سمت مسکو گفت:‌ «در اساس چیزهایی که دیده‌ایم، گمان نمی‌کنم سوالی در این باره باشد که [کار] روسیه است».

وی درباره اظهارات ترامپ که گفته بود شاید چین در پس این حملات سایبری باشد، نیز تصریح کرد: «این [صحبت‌ها] برای امنیت ما کاملا فریبکارانه، مخرب و زیان‌بار هستند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها از نرم‌افزار تولید شده توسط یک شرکت مدیریت شبکه به نام «سولار ویندز» که در تگزاس مستقر است، استفاده کردند تا بدون شناسایی شدن حملات، به شبکه‌های شرکت‌های مختلف نفوذ کنند.

پیش از این، «جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه شنبه گفته بود که واشنگتن پاسخ مناسبی به عاملان حملات سایبری اخیر به شبکه‌های دولتی این کشور خواهد داد.

این در حالی است که بعد از نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور که طی روزهای اخیر هدف حملات سایبری سنگین قرار گرفتند، شرکت فناوری و نرم‌افزاری «مایکروسافت» نیز از این حملات در امان نماند.

«ران کلاین» گزینه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید نیز گفت چیزی بیشتر از تحریم در انتظار عاملان حملات سایبری اخیر به آمریکا است. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =