کد خبر : 246379
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
-

شمشیربازان معترض به کمیته انضباطی می روند

شمشیربازان معترض به کمیته انضباطی می روند

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا میر شفیعی در گفتگو ، درباره ی اعتراض شش شمشیرباز ایران نسبت به عملکرد سرمربی تیم ملی اپه بیان کرد: ما با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اردویتیم های ملی را آغاز کردیم و چون برای دعوت نفرات محدودیت داشتیم، بنابراین چهار نفر اول رنکینگ هر اسلحه دعوت

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا میر شفیعی در گفتگو ، درباره ی اعتراض شش شمشیرباز ایران نسبت به عملکرد سرمربی تیم ملی اپه بیان کرد: ما با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اردویتیم های ملی را آغاز کردیم و چون برای دعوت نفرات محدودیت داشتیم، بنابراین چهار نفر اول رنکینگ هر اسلحه دعوت شدند. آقای کیهانی، خیابانی و رحیمی که نامه را امضا کرده اند اصلا جزو چهار نفر نبودند که دعوت شوند. اسماعیلی، عاشوری و جعفری هم دعوت شدند که نیامدند. البته جعفری دفعات قبل هم به اردو دعوت شده بود اما چون متاهل شده انصراف می داد و وقتی دیدم نامه را امضا کرده است، تعجب کردم.

او ادامه داد: دوستان در نامه خود را قهرمان و ورزشکار تیم ملی معرفی کردند در حالی که  نمی دانم چه کسی گفته آنها همیشه عضو تیم ملی هستند و نفرات براساس انتخابی  و امتیازات،  هر سال به تیم ملی دعوت می شوند. محمد علی کیهانی براساس رفاقت با مربی قبلی، یک مدت در تیم ملی بود که افتخاری هم برای ایران کسب نکرد. افراد نمی توانند بزرگنمایی کنند و خودشان را ملی پوش معرفی کنند بلکه فدراسیون تعیین می کند کدام نفر بازیکن تیم ملی است. همچنین قرار نیست کسی که یکی، دو مسابقه اعزام شده است تا ابد بازیکن تیم ملی باشد و یا بخواهد از این عنوان سوء استفاده کرده و علیه سرمربی مصاحبه کند. شرایط فنی مربیان را ما  بررسی می کنیم  نه اینکه یک ورزشکار براساس سلیقه خود تصمیم بگیرد.

مدیر تیم های ملی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون از عملکرد یعقوبیان در اپه راضی است یا خیر، تصریح کرد: بله ما از او راضی هستیم. یعقوبیان یکی از بهترین مربیان ماست. تنها کسی است که بعد از انقلاب، مدال انفرادی اسلحه اپه را در بازی های آسیایی کسب کرد بنابراین از او حمایت می کنیم و بهترن مربی اپه حال حاضر ایران است. ما نمی توانیم سرمایه اجتماعی خود را از بین ببریم بخاطر اینکه یک بازیکن معترض است. از طرفی باید به مربی فضا داد. یعقوبیان جوانگرایی کرده است همانند آقای فخری که چند سال پیش شروع به جوانگرایی کرد و فقط عابدینی را نگه داشت و الان دارد بهترین نتایج را می گیرد.

میر شفیعی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا فدراسیون با ورزشکاران صحبت نکرد تا اختلافات درون خانواده حل شود، تاکید کرد: نامه از طریق فضای مجازی منتشر شد در حالی که ما فدراسیون داریم و باید نامه به صورت رسمی  ارسال می شد. آقای باقرزاده هم نمی تواند به نامه ای که از طریق فضای مجازی منتشر شده  واکنش نشان دهد و این کار غیر قانونی است. اگر افراد نامه رسمی ارسال کرده بودند حق داشتند و ما نامه را در کمیته فنی مورد بررسی قرار می دادیم. از طرفی اگر شکایت داشتند ابتدا با مدیر تیم های ملی مطرح می کردند. چرا این کار را انجام ندادند؟

او در مورد تعیین تکلیف نفراتی که به اردو دعوت شدند اما نیامدند گفت: ما کمیته انضباطی تشکیل می دهیم و نفراتی که دعوت شدند و در اردو شرکت نکردند باید پاسخگو باشند. در هر رشته ای اگر ورزشکار بی دلیل فضا سازی انجام دهد کمیته انضباطی برایش تشکیل می شود. یقینا ما هم موضوع را بررسی می کنیم. نکته جالب این است که برخی از این افراد که نامه را امضا کرده بودند، با من  تماس گرفتند و اظهار پشیمانی کردند.

میر شفیعی در مورد انتقاد به عملکرد اپه در مسابقات بین المللی مهم تاکید کرد: چندین سال است که امتیاز قهرمانی آسیا در رنکینگ جهانی تاثیر دارد در حالی که قبلا به این شکل نبود از این رو برخلاف قبل، تیم ها با ترکیب اصلی و قوی می آیند  که این کار را سخت کرده است و این طور به نظر رسیده ما ضعیف شده ایم. البته ما هم باید تلاش کنیم و همسو شویم و این اتفاق یقینا رخ می دهد اما شمشیربازی نیاز به زمان دارد. حداقل سه چهار سال باید به مربی اعتماد کنیم و البته ما توانایی آقای یعقوبیان را هم زیر نظر داریم. جوانگرایی ما ادامه خواهد داشت و تمام تلاش ما این است که در مسابقات زون آسیا بتوانیم سهمیه بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 15 =